kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

فرار از گرما جان جوان و کودک ناآشنا به فنون شنا را گرفت

اخبار دریافتی از شهرهای مختلف کشور حاکی از غرق شدن چندین نفر از شهروندان ناآشنا به فنون شنا در دریا و رودخانه‌ها دارد.

حمیدرضا فرنیا سرپرست اورژانس 115 محمودآباد دیروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان محمودآباد از غرق شدن مرد 54 ساله بومی در دریا خبر داد و گفت: این حادثه ساعت 23 و 40 دقیقه جمعه در منطقه‌ای از ساحل دریا رخ داده است که فاقد طرح بوده است.
از گلپایگان هم خبر رسید که جوان 26 ساله‌ای به علت شنا در منطقه ممنوعه سد کوچری دچار غرق شدگی شد به‌طوری که هنوز جسد وی پیدا نشده است.
حمیدرضا کریمیان رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: جست‌وجو برای پیدا کردن وی همچنان ادامه دارد.
وی افزود: ساعت 16 و 15 دقیقه عصر روز جمعه پس از تماس تلفنی شهروندان با امدادگران جمعیت هلال‌احمر مبنی بر غرق شدن جوانی در سد کوچری نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
کریمیان با بیان اینکه تیم امدادی هلال احمر گلپایگان و آتش‌نشانی گلپایگان دقایقی بعد از تماس در محل حاضر شدند، تصریح کرد: 6 غواص کارآزموده به همراه تجهیزات کامل و چهار نفر از غواصان آتش‌نشانی گلپایگان عملیات جست‌وجوی مرد جوان را آغاز کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان ادامه داد: جست‌وجو برای یافتن جسد این جوان تا ساعت 21 روز جمعه ادامه داشت. پس از این اتفاق خاک‌ریز‌هایی سراسری در حاشیه سد کوچری ایجاد شد و با تابلوهای شنا اکیداً ممنوع از شهروندان خواسته شد که این منطقه را برای شنا انتخاب نکنند، اما با گرم شدن هوا جوانان زیادی آب‌تنی و شنا کردن را برای گذران اوقات فراغت انتخاب کرده و با این کار هم جان خود را از دست می‌دهند و هم خانواده خود را داغدار می‌کنند.
همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه 2 جوان 17 و 22 ساله از اهالی سردشت هنگام شنا در آب پرتلاطم زاب غرق شده و جان خود را از دست دادند.
در نخستین حادثه یک جوان 17 ساله از اهالی شهرستان بانه به همراه دوستانش برای فرار از گرما خودش را به آب زد ولی به علت ناآشنایی به فنون شنا جان خود را از دست داد. بنابراین گزارش در حادثه دیگری که در نزدیکی روستای واوان در منطقه نلاس رخ داد یک جوان 22 ساله قصد شنا در آب رودخانه زاب را داشت که به علت غرق شدگی جان خود را از دست داد در اهواز و آبادان و شیراز نیز در سه حادثه مجزا 2 جوان و یک کودک در آب غرق شده و جان خود را از دست دادند.
در آبادان یک جوان هجده ساله آبادانی در رودخانه بهمنشیر، یک جوان 24 ساله در منطقه آشبورلالی اهواز و یک دختر 6 ساله به نام مریم یقطین در هنگام بازی در رودخانه قره‌آغاج غرق شد و جان خود را از دست دادند.
همچنین جوان 22 ساله الیگودرزی نیز حین شنا در سد کشاورزی روستای حیدرآباد به علت آشنا نبودن به فن شنا جان خود را از دست داد.