kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

بارش باران در سواحل شمال و جنوب شرق کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش باران تا فردا در سواحل شمال و جنوب شرق پیش‌بینی شده است، گفت: کاهش نسبی دما از امشب در سواحل شمالی رخ می‌دهد.

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور، گفت: امروز با شمالی‌شدن جریانات روی دریای خزر، بارش باران در گیلان و مازندران رخ خواهد داد و این بارندگی‌ها از امشب همراه با رعد و برق در سواحل شمال رخ می‌دهد.
نقشینه عنوان کرد: کاهش نسبی دما حدود دو تا سه درجه تا فردا پیش‌بینی شده و امروز بعدازظهر نیز روی ارتفاعات البرز و زاگرس، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب فارس بارش‌های خفیف رخ می‌دهد. وی با بیان اینکه امروز گیلان و مازندران دو درجه خنک‌تر و فردا نیز سه درجه خنک‌تر می‌شوند، گفت: اردبیل امشب ۴ درجه کاهش دما خواهد داشت.
نقشینه افزود: فردا برای سواحل غربی و مرکزی (گیلان و مازندران) و تا بعدازظهر برای سیستان و بلوچستان بارش باران رخ می‌دهد؛ در واقع باید بگویم بارش‌ها تا فردا برای سواحل شمال و جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده است.
این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای شرق و جنوب کشور نیز وزش باد و گردوخاک تا فردا پیش‌بینی شده که زابل امروز بیش از ۲۰ متر در ثانیه دید دارد و این کاهش دید تا فردا در این شهر حاکم است.
نقشینه افزود: امروز آسمان تهران صاف پیش‌بینی شده که در ساعات بعدازظهر امروز روی ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد. وی با بیان این که شرق دریای عمان امروز مواج است، گفت: بیشینه دمای امروز و فردای تهران ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌‌بینی شده و کمینه دمای صبح امروز تهران نیز 29 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روز گذشته اهواز با ۴۷ درجه و قم و خرم‌آباد با ۴۳ درجه گرم‌ترین مرکز استان‌ها بودند و دمای اردبیل نیز به ۴۰ درجه سانتی‌‌گراد رسید که این امر کم‌نظیر بوده است، همچنین روز گذشته دمای یزد، سمنان و قزوین به ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.