kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶

حوادث کوتاه از کشور

مرگ دختر 3 ساله
یزد- خبرنگار کیهان: در حادثه واژگونی خودرو سواری پارس که در کیلومتر 65 محور «یزد- کرمان» رخ داد دختربچه سه ساله‌ای جان خود را از دست داد. رئیس پلیس راه استان یزد افزود: در این حادثه راننده 62 ساله خودرو پارس به علت شدت جراحات وارده به مرکز درمانی منتقل شد.
سرهنگ احمد مظفری علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو اعلام کرد.
کشف جسد پیرزن
* جسد پیرزن 76 ساله‌ای که به علت اختلال حواس از منزل خارج و مراجعت نکرده بود بعد از گذشت 5 ماه در حوالی روستای خالی از سکنه «گاشکوییه» شهرستان بهاباد استان یزد پیدا شد.
سرپرست انتظامی شهرستان بهاباد افزود: این جسد توسط یکی از محیط‌بانان منطقه پیدا و با دستور قضایی تحویل پزشکی قانونی شد. سرگرد مهدی رحیم‌زاده اظهار داشت: پزشکی قانونی با انجام تحقیقات، اعلام کرد این جسد مربوط به پیرزن فضل‌آبادی است که دچار اختلال حواس نیز بوده است.
بنا به گفته اهالی منطقه، این پیرزن هر روز مسیر رفت و برگشت بین روستای فضل‌آباد و بهاباد را با پای پیاده طی می‌کرده است.
نوشابه با طعم تریاک
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان اظهار داشت: در ساعت 3 بامداد جمعه ماموران پلیس اردکان، قاچاقچی 24 ساله‌ای که 19 کیلو تریاک را در 31 بطری نوشابه جاسازی کرده بود و قصد انتقال به استان‌های مرکزی کشور را داشت، شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ «احمد کمالی» تصریح کرد: این متهم، بطری‌های نوشابه‌ای را داخل چمدان خود قرار داده بود و با اتوبوس در مسیر یزد- اصفهان در حال تردد بود که ماموران ایستگاه بازرسی اردکان به وی مظنون شده و او را بازداشت کردند.
مرگ شاگرد راننده
سنندج- مهر: رئیس پلیس راهور کردستان گفت: تانکر حامل مواد شیمیایی که مبدا حرکت آن از عراق و مقصد آن هم پتروشیمی استان مرکزی بود دیروز ساعت 17 و 10 دقیقه صبح دیروز در سنندج دچار حادثه شد.
مجید فصیحی عنوان کرد: این خودرو با ورود به بلوار دکتر حسینی می‌بایست با دنده سنگین حرکت می‌کرد که اینگونه نبوده و راننده با دنده سبک در حال رانندگی بوده است.
وی اظهار داشت: بر اساس گفته‌های شاهدان این حادثه، راننده اقدام به بوق زدن و چراغ‌زدن‌های متوالی به دلیل سرعت گرفتن خودرو و عدم توانایی‌اش در کنترل خودرو کرده است.
وی ادامه داد: این خودرو در ابتدا به گاردریل بلوار و سپس با دیوار بتنی پارک مولوی سنندج برخورد کرد که در اثر آن شاگرد راننده از شیشه خودرو به زیر آن پرت شد و جان خود را از دست داد.
جنگ و جدال زن با خرس
سمیرم- فارس: عصر جمعه یک زن 30 ساله عشایری در دامنه رشته کوه دنا مورد حمله یک قلاده خرس قهوه‌ای قرار گرفت و با کمک شوهرش از مرگ نجات یافت. در اثر جنگ و جدال این زن و شوهرش با خرس، جراحت‌های شدیدی به بازو و سر و گردن زن وارد شد به طوری که در یکی از بیمارستان‌های سمیرم بستری شد. اما خرس قهوه‌ای به کوه‌های دنا فرار کرد.
انهدام باند سارقان و قاچاقچیان بین‌المللی
کرج- خبرگزاری صدا و سیما: باند 8 نفره سارقان و قاچاقچیان بین‌المللی در شهرستان هشتگرد استان البرز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: این باند مرتکب جرایم متعدد در بخش‌های مختلف کشور و خارج از کشور شده بودند. سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح افزود: این باند که متشکل از 4 خانم و 4 آقا بودند، اقدام به زورگیری، کیف‌قاپی و جیب‌بری می‌کردند که از سطح شهر جمع‌آوری شدند.
وی گفت: در مرحله نخست بیش از 40 گوشی از این افراد کشف شد و بیش از ده‌ها تن مواد مخدر توسط این افراد در داخل کشور جابه‌جا شده که پیگیری این پرونده در نیروی انتظامی ادامه دارد.
شوخی مرگبار
کرمان- فارس: دادستان عمومی دادگستری کل استان کرمان، اظهار داشت: بر اثر تیراندازی با سلاح شکاری ساچمه‌ای توسط فردی 26 ساله به هویت «ع. ح» در شهرستان کهنوج یک زن باردار به نام «ش. ش» به قتل رسید.مسعود معاذاللهی بیان داشت: با انتقال جسد مقتول به بیمارستان 12 فروردین کهنوج نوزاد دختر 9 ماهه فرد مقتول سالم به دنیا آمد.
معاذاللهی با بیان اینکه انگیزه واقعی قتل در حال بررسی است و متهم تحت قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد، گفت: قاتل، شوهر مقتوله است و ضمن معرفی خود به نیروی انتظامی علت به وجود آمدن حادثه را شوخی با سلاح اعلام کرده است.
آتش‌سوزی 61 هکتار مرتع
خرم‌آباد- ایرنا: معاون فرمانداری شهرستان دلفان لرستان گفت: 61 هکتار از مراتع جنگلی و اراضی کشاورزی این شهرستان عصر جمعه در آتش سوخت.
خداکرم غلامی افزود: از این میزان 41 هکتار از زمین‌های کشاورزی و 6/19 هکتار مربوط به مراتع جنگلی شهرستان دلفان بود که طعمه آتش شد.
وی اظهار داشت: این آتش‌سوزی در منطقه سرکشتی شهرستان دلفان رخ داد که حضور به موقع نیروهای امدادی و بسیجیان مانع از گسترش آن شد.غلامی با اشاره به اینکه 98 هکتار جنگل و مرتع در دلفان وجود دارد گفت: علت آتش‌سوزی اخیر توسط کارشناسان در حال بررسی است.
نجات دو گمشده
رشت- ایرنا:‌ مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: به دنبال اطلاع مرکز کنترل عملیات هلال‌احمر 112 از طریق نیروی انتظامی مبنی بر مفقود شدن سه نفر در منطقه مته خوانی قلعه رودخان، بلافاصله تیم جست‌وجو و نجات هلال‌احمر به محل اعزام شدند. امید عظیمیان افزود: 12 نفر در قالب دو تیم جست‌وجو و نجات ارزیابی با همکاری اهالی منطقه و تیم کوهنوردی استان گیلان پس از ساعت‌ها جست‌وجو، روز جمعه دو فرد گمشده را که از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت شده بودند، پیدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: مصدومان پس از دریافت خدمات امدادی با آمبولانس این جمعیت به بیمارستان امام حسن(ع) فومن منتقل شدند. وی افزود: متاسفانه به دلیل پرتاب شدن نفر سوم به داخل دره و تاریکی شب، امدادگران ساعت 10 جمعه جسد بی‌‌جان او را پیدا کردند.
عظیمیان یادآور شد: مصدومان هر دو 23 ساله و جوان فوت شده 24 ساله اهل شیراز بودند.
کشف 68 کیلو هروئین
مهاباد - خبرگزاری صدا و سیما: حدود 68 کیلو هروئین در آذربایجان غربی کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: این محموله در یک دستگاه کامیون هوو از شرق کشور بارگیری شده بود که ماموران  انتظامی بلافاصله پس از اطلاع وارد عمل شدند و متهم را حین حمل مواد مخدر، در داخل یکی از باغات شهرستان اشنویه شناسایی و با عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرتیپ دوم پاسدار اصلانی گفت: در بازرسی از خودرو متهم مقدار 67 کیلو و 700 گرم موادمخدر از نوع هروئین کشف و ضبط شد. متهم دستگیر شده به همراه پرونده مقدماتی و مواد مکشوفه تحویل مقامات قضایی شد.