kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
فرمانده مرزبانی کشور خبر داد

انهدام یک تیم تروریستی در مرز میرجاوه

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مرزبانی نیمه شب جمعه در درگیری با تروریست‌ها، گروهی از آنان را قلع و قمع، سه نفر را دستگیر و مقادیری سلاح را کشف کردند.

سرتیپ قاسم رضایی دیروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: نیروهای مرزبانی با اطلاع از قصد گروهی تروریست اقدامات لازم را برای قلع و قمع آنان آغاز کردند.
وی افزود: نیروهای مرزبانی عصر روز جمعه عازم منطقه مرزی میرجاوه که تروریست‌ها قصد ورود از مرزهای این منطقه به داخل کشور را داشتند، شدند و در ساعت یک بامداد با آنان از جمله یک پاکستانی درگیر شدند و در این درگیری که دو ساعت به طول انجامید تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و سه نفر دستگیر شدند که یک نفر از آنان زخمی است.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی گفت: مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله سه قبضه اسلحه و مقداری مواد منفجره و 140 عدد چاشنی صوتی، الکترونیکی و زمانی در این درگیری از تروریست‌ها کشف شد.
وی افزود: براساس اعتراف دستگیرشدگان، تروریست‌ها قرار بود در شهرهای داخلی کشور به ویژه در زاهدان، کرمان و بم اقدامات انفجاری و تروریستی انجام دهند.
رضایی اظهار داشت: در این درگیری یک نفر از مرزبانان به نام ستوان دوم توحیدی به درجه رفیع شهادت نایل آمد و یک نفر دیگر مجروح شد. وی گفت: روی جیب خشاب‌هایی که از این افراد به دست آمده مارک USA نوشته شده است. رضایی افزود: طبق اعترافات این 3 نفر آنها قصد داشتند پس از ورود به داخل مرز حداقل 100 فقره عملیات خرابکارانه انجام دهند.