kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

اخبار کوتاه

واریز یارانه افراد مجهول‌الهویه به حساب بهزیستی!
رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز یارانه افراد مجهول‌الهویه به حساب بهزیستی خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با فارس، به پیگیری‌های سازمان بهزیستی کشور جهت دریافت یارانه افراد مجهول‌الهویه از سازمان هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: قرار شد بعد از ماه مبارک رمضان نشستی با مسئولان این سازمان برگزار کنیم تا یارانه افراد به حساب سازمان بهزیستی واریز شود.
بندپی هیچ اشاره‌ای به منظور خود از «افراد مجهول‌الهویه» نکرده است.
معدوم‌سازی دو محموله غیربهداشتی توسط تعزیرات حکومتی
تعزیرات حکومتی استان تهران در گشت مشترک ویژه ماه مبارک رمضان، 300 کیلوگرم گوشت فاسد و 154 ساندویچ فاقد مجوز بهداشتی را معدوم کرد.
به گزارش ایسنا، در بازدید از یک قصابی در شهرک غرب مقدار 300 کیلوگرم گوشت فاسد کشف و در گشت دیگری از یک خودرو 71 ساندویچ ژامبون مرغ و 83 ساندویچ ژامبون گوشت بدون مشخصات و مجوز بهداشتی کشف شد که درحضور کارشناس بهداشت محیط و رئیس شعبه تعزیرات حکومتی استان تهران معدوم و برای این متخلفان در تعزیرات حکومتی پرونده تشکیل شد.
قطع وابستگی خرید استند حمل موتور از شرکت‌های خارجی
با انجام مهندسی معکوس و ساخت موفقیت‌آمیز 65 عدد استند حمل موتور (پالت) خودرو توسط متخصصان سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و راه‌اندازی آن در خط تولید یکی از شرکت‌های خودروسازی داخلی، قطع وابستگی کشور در این زمینه مهیا شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، مدیر مرکز خدمات تخصصی ساخت سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اعلام این خبر گفت: تا پیش از ساخت این پالت‌ها در این مرکز، این تجهیز از کشور آلمان و با هزینه بسیار بالا وخروج ارز از کشور تامین می‌شد، اما هم اکنون با ساخت و تحویل این محصول، علاوه بر افزایش ظرفیت خط تولید موتور در این خط تولید به بیش از 2 برابر، گام کوچکی در مسیر اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی نیز برداشته شده است.
8 بیمارستان پایتخت اخطار زیست‌‌محیطی گرفتند
رئیس محیط زیست شهر تهران، از پایش ۱۵۰ بیمارستان در پایتخت ظرف 2 ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر به هشت بیمارستان پایتخت تذکر داده شده و تخلفات آنها از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌‌شود.
به گزارش نسیم، بازگیر افزود: محیط زیست در وهله اول به بیمارستان‌های متخلف از نظر مدیریت پساب و پسماند تذکر می‌دهد و چنانچه این تذکرات جدی گرفته نشود از طریق قضایی پیگیری آنها را در دستور کار قرار خواهد داد.
ایجاد قفسه‌ گیاهان دارویی در داروخانه‌ها
معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد قفسه‌ گیاهان دارویی در داروخانه‌ها بر دخالت نکردن عطاری‌ها در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت: عطاری‌ها اجازه فروش داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی ترکیبی را ندارند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمود خدادوست با بیان اینکه عطاری‌ها نباید در حوزه سلامت دخالت کنند، عنوان کرد: در عطاری‌ها فقط باید گیاه به صورت مفرده بفروش رسد و اگر در زمینه درمان و تجویز دارو فعالیت کنند، سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت با آنها برخورد می‌کنند.
عزل ۱۲ مدیر متخلف مدارس غیردولتی تهران
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۱۲ مدیر مدارس غیردولتی به دلیل عدم تمکین از مقررات و تکرار تخلفات، از سمت خود عزل و مدیران ۲۲ مدرسه نیز موظف به بازگرداندن شهریه اضافی دریافتی به والدین شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، اسفندیار چهاربند افزود: ثبت‌نام پیش از موعد، دریافت شهریه اضافی و ارائه خدمات فوق برنامه بدون هماهنگی و تأیید آموزش و پرورش از مهمترین تخلفات این تعداد از مدیران مدارس غیردولتی تهران است.
اولیای دانش‌آموزان می‌توانند شکایات خود را با شماره تلفن 88964006 و یا با مراجعه به سایت www.tehranedu.ir مطرح کنند.