kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

دستبرد به اطلاعات 21 میلیون کارمند آمریکایی

دولت آمریکا اعلام کرد که ابعاد حمله سایبری هکرها به سیستم‌های کامپیوتری «دفتر مدیریت کارکنان» این کشور در ماه ژوئن، گسترده‌تر از میزانی بوده که در ابتدا تصور می‌شده است.

 براساس ارزیابی اولیه مقامات آمریکایی، هکرها توانسته بودند به اطلاعات خصوصی حدود 14 میلیون کارمند سرویس‌های نظامی و اطلاعاتی این کشور دست یابند.
بنابر تازه‌ترین گزارش‌های دولت آمریکا در حال حاضر داده‌های شخصی بیش از 21 میلیون و 500 هزار نفر هدف این حمله قرار گرفته است.
بیش از 19 میلیون پرونده به سرقت رفته، به کارمندان کنونی و پیشین دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا تعلق دارد و حدود 2 میلیون دیگر مربوط به خانواده‌ها یا بستگان آنها است.
واشنگتن هم چنین اعلام کرد که داده‌‌های سرقت شده، اطلاعات مربوط به بیماری‌های روانی، میزان مصرف الکل و مواد مخدر، سوءپیشینه، بازداشت‌های احتمالی و ورشکستگی‌های اقتصادی کارمندان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و پرسنل عملیات ویژه نظامی این کشور در پنتاگون را در بر می‌گیرد. آدرس و مشخصات خویشان و دوستان این کارکنان در خارج از آمریکا نیز از جمله داده‌های این پرونده‌ها است.
مقامات امنیتی آمریکا بدون آن که از دولت چین نام ببرند، می‌گویند که «رد هکرها را تا چین» دنبال کرده‌اند. چین هرگونه شرکت در حمله‌های سایبری یا فعالیت در این زمینه را رد می‌کند.
کارشناسان امنیتی آمریکایی، امکان دست داشتن چین در این سرقت‌ها را منتفی نمی‌دانند و می‌گویند که هکرهای چینی با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته نفوذ، به داده‌های شخصی شهروندان آمریکایی دستبرد می‌زنند و آنها را در بانک‌های متعدد ذخیره و نگهداری می‌کنند تا برای پیاده کردن برنامه‌های گوناگون از آنها استفاده کنند.استخدام جاسوس یا برنامه‌ریزی برای جاسوسی‌های جدید، دسترسی به شبکه‌های امن و زمینه‌سازی برای حملات گسترده‌تر به سیستم‌های کامپیوتری نهادهای دولتی و خصوصی این کشور از جمله این اهداف است.