kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
با حمله به العریش یمن

آل سعود آتش‌بس سازمان ملل را هم نقض کرد

رژیم سعودی با حمله به یک کامیون حامل مواد غذایی در العریش بار دیگر آتش‌بس انسانی در یمن را در همان نخستین ساعات اولیه نقض کرد.

اعلام آتش‌بس از سوی سازمان ملل نیز مانع از درنده‌خویی سعودی‌ها در یمن نشد.
 به گزارش تسنیم، شبکه تلویزیونی المسیره ارگان رسمی انصارالله اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی یک کامیون حامل مواد غذایی در مسیر شهر العریش  را در همان نخستین ساعات آغاز آتش‌بس هدف قرار دادند.
 سایت «الیمن الیوم» نیز در این باره نوشت: «به رغم اجرای آتش‌بس، جنگنده‌های سعودی محله «عصیفره» در مرکز شهر تعز را با موشک هدف قرار دادند که انفجار شدیدی را به همراه داشته است.»
سازمان ملل متحد برقراری «آتش‌بس غیرمشروط» در یمن را از جمعه شب تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود.
این در حالی است که «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله در سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به آتش‌بس یک هفته‌ای در یمن گفته بود: «ما امید زیادی به این آتش‌بس نداریم. این دومین آتش‌بس است. اولین آتش‌بس عملی نشد و دومی را هم بعید می‌دانیم که عملی شود، چرا که مزدوران آنها در جهت خرابکاری پیشقدم خواهند شد.»
جنگنده‌های عربستان سعودی همچنین دیروز در اولین روز آتش‌بس انسانی در یمن تالار عروسی، بیمارستان نظامی صنعا و شبکه ارتباطی استان لحج را بمباران کردند.
 در همین حال سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر حق شهروندان یمنی در دفاع از خود در برابر تجاوزگری نظامی خارجی تاکید کرد «ارتش یمن به هرگونه نقض آتش‌بس ارتش سعودی به شدت پاسخ خواهد داد.»
در همین حال، «احمد العسیری»، سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن در سخنانی تصریح کرد که «آتش‌بس در یمن بدون پایبندی آشکار طرف دوم و نیز بدون ارائه ساز و کار اجرای این آتش‌بس، وجود ندارد.»
 این ژنرال سعودی مدعی شد، «فرماندهی نیروهای ائتلاف تجربه آتش‌بس را قبلا تجربه کردند و به این منظور تمام عملیات جنگی خود را متوقف کردند ولی نتیجه آن افزایش عملیات نظامی در بخش جنوبی عربستان در مرز با یمن و نیز در برخی شهرهای این کشور، استقرار شبه‌نظامیان مسلح و ازسرگیری آموزش این عناصر بود.»
وی در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» افزود: «آتش‌بس بیهوده است و نباید فرماندهی نیروهای ائتلاف به آن پایبند باشد! ما در مرحله عملیات «بازگشت امید» هستیم و نباید به این آتش‌بس توجه کنیم، چرا که نیروهای الحوثی به آن پایبند نیستند و همچنین هیچ ساز و کاری برای اجرای آن وجود ندارد.»
در ماه مه (اردیبهشت) نیز یک آتش‌بس انسانی دیگر در یمن به اجرا درآمد که به دلیل کارشکنی‌های نیروهای «منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری یمن و ائتلاف تحت رهبری عربستان دستاوردهای چندانی نداشت و سازمان ملل نتوانست آن‌گونه که باید کمک‌های خود را به دست مردم یمن برساند.
در همین حال و در شرایطی که صنعا بیش از صد روز زیر بمباران وحشیانه آل سعود قرار دارد، مردم یمن در روز جهانی قدس بر عهد و پیمان خود با رسول‌الله و ائمه(س) تاکید کردند. مردم یمن با شعارهای خود هرگونه دخالت خارجی را در یمن محکوم کردند.
توطئه تازه سعودی‌ها
خبر دیگر اینکه، عربستان اولین یگان پیاده از عناصر طرفدار «منصور هادی» را بعد از آموزش و تجهیز به جدیدترین تسلیحات نظامی در استان حضرموت یمن مستقر کرد. استقرار این یگان بعد از کنترل بر گذرگاه مرزی «الودیعه» صورت می‌گیرد. همچنین منابع نظامی و امنیتی یمنی اعلام کردند که از روز جمعه تعداد زیادی از افراد مسلح با لباس‌های متحدالشکل نظامی از سمت عربستان به منطقه العبر واقع در حضرموت وارد شده‌اند.