kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

انفجار مهیب ساختمان کنسولگری ایتالیا در قاهره را تخریب کرد

انفجاری مهیب، ساختمان کنسولگری ایتالیا در قاهره را تخریب کرد و یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، صبح دیروز انفجاری مهیب در میدان «الاسعاف» در مرکز قاهره به وقوع پیوست که به انهدام کامل بخش‌هایی از ساختمان کنسولگری ایتالیا انجامید و دستکم یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت. یک منبع امنیتی مصری در این باره گفت: «انفجار به وسیله یک بمب قوی که در زیر یک خودرو کار گذاشته شده بود، انجام شده است.» بخش‌هایی از کنسولگری ایتالیا به طور کامل ویران شده و آمبولانس‌ها نیز پس از وقوع حادثه به سوی منطقه اعزام شدند.
از آنجا که انفجار پیش از آغاز به کار سفارت بوده، تلفات چندانی بر جای نگذاشته است. منابع امنیتی قاهره می‌گویند هدف اصلی از این انفجار، بیشتر عملیات روانی بوده است. وزارت خارجه ایتالیا اما در واکنش به این عملیات تاکید کرد که «چنین اقداماتی به هیچ وجه رم را نمی‌ترساند و این کشور در مواضع خود در مقابله با تروریسم جدی است.» هنوز هیچ گروه یا جریانی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.
در هفته‌های گذشته مصر شاهد حملات تروریستی مختلفی بوده است که در آن ده‌ها تن از نیروهای نظامی این کشور جان خود را از دست داده‌اند. «هشام برکات» دادستان سابق مصر نیز همین چند روز پیش درپی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده کشته شد.