kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

150 عضو داعش همزمان با پیشروی نیروهای مردمی عراق در فلوجه از این گروه جدا شدند

در حالی که نیروهای داوطلب و عشایر عراق حلقه محاصره «فلوجه» را تنگ‌تر می‌کنند، 150 عضو «داعش» اعلام کردند که خود را به نیروهای دولتی تسلیم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش و بسیج مردمی عراق پیشروی‌های مهم و گسترده‌ای را از چهار محور به سمت فلوجه انجام دادند؛ این چهار محور عبارتند از؛ منطقه «الکرمه» واقع در شمال شرق فلوجه، منطقه «الصقلاویه» واقع در شمال غرب فلوجه، منطقه «الثرثار» واقع در شمال فلوجه و منطقه «عامریه» واقع در جنوب شرق فلوجه. علاوه بر چهار محور فوق، حدود 80 درصد منطقه «الهیاکل» واقع در غرب شهر فلوجه نیز هم‌اکنون تحت سیطره نیروهای مسلح عراق است و نبرد نیروهای دولتی با داعش بر سر تسلط کامل بر «الهیاکل» ادامه دارد.
اما، پیشروی محسوس و غیرقابل بازگشت نیروهای دولتی، روحیه تروریست‌های حاضر در فلوجه را به شدت تضعیف کرده است، به طوری که خبر می‌رسد 150 تن از عناصر وابسته به داعش اعلام کرده‌اند، در زمان آغاز حمله نیروهای دولتی به فلوجه، آنها بدون هیچ‌گونه مقاومتی خود را تسلیم می‌کنند. «رائد جودت» یک فرمانده ارشد نیروهای امنیتی عراق با اعلام این خبر، افزود: این 150 نفر از طریق منابع اطلاعاتی دولت، به ارتش تعهد داده‌اند که در صورت ورود نیروهای دولتی به فلوجه، در کنار داعش نجنگند و تسلیم شوند. با اعزام گسترده نیروهای داوطلب به جبهه فلوجه، از جمله 12 هزار نیروی سازمان «بدر»، احتمال عملیات در فلوجه طی روزهای آتی قوت گرفته است.
در همین حال، «وسام الحردان» رئیس شوراهای بیداری عراق اعلام کرد، در صورتی که عشایر استان الانبار مسلح شوند، کار داعش را در این استان یکسره می‌کنند.
در منطقه «حصیبه» واقع در حومه «رمادی» مرکز استان الانبار هم دیروز نیروهای دولتی 20 تروریست را از پای درآوردند.
از استان «دیاله» در شمال شرق عراق نیز خبر می‌رسد، آخرین پایگاه داعش در این استان به دست نیروهای دولتی افتاده است.
اظهارات عبادی
به گزارش تسنیم، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق از «ائتلاف شوم میان داعش و بعثی‌ها» خبر داد و گفت که در مناطق تحت اشغال به حساب عناصر تروریست حقوق ماهانه واریز می‌شود. عبادی در این رابطه توضیح بیشتری نداد و فقط این را گفت که بسیاری از فرماندهان داعش از بعثی‌ها هستند.
عبادی جانفشانی‌های نیروهای بسیج مردمی علیه داعش را نیز ستود و گفت که رزمندگان عراقی برای دریافت حقوق، وارد صفوف نیروهای دولتی نمی‌شوند. نام بسیاری از آنها در فهرست دریافت‌کنندگان حقوق قرار ندارد.
جنایت جدید داعش
به گزارش تسنیم، «صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی استان دیاله اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی، تروریست‌های داعش یک طفل شیرخوار را در مرکز آموزشی «الشرقاط» با هدف آموزش عناصر خود، منفجر کردند!
الحسینی تاکید کرد: «داعش به اصول انسانی پایبند نیست و جرایم آن بی‌شمار است و منفجر کردن طفل شیرخوار بهترین گواه بر خطرناک بودن آن برای آینده کشور است. جنایات داعش علیه توده‌های عراقی متوقف نشده است و تکفیری‌ها زنان، افراد کهنسال و حتی کودکان خردسال را مستثنی نمی‌کنند.
در منطقه «باب الطوب» شهر موصل نیز تروریست‌های داعش 12 نفر را با عبور دادن لودر از روی آنها، اعدام کردند. تکفیری‌ها اتهام این افراد را «جاسوسی» برای نیروهای دولتی عنوان کرده‌اند.