kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

آغاز ثبت‌نام اعتکاف رمضانیه در مشهد و قم

ثبت‌نام برگزاری اعتکاف بزرگ رمضانیه در حرم رضوی و شهر مقدس قم آغاز شد.


ثبت‌نام اعتکاف رضویون در حرم مطهر رضوی از دیروز آغاز شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون ارتباطات و ساماندهی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: ثبت‌نام اعتکاف رضویون تا 16 تیر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی www. shajar.ir مراجعه کنند.
صادق حسین‌زاده‌ملکی افزود: اسامی پذیرفته‌شدگان و همچنین زمان و مکان توزیع کارت در تاریخ 18 تیر از طریق این پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد. وی گفت: این اعتکاف ویژه نخبگان و فعالان فرهنگی جوان است و در روزهای 27، 28 و 29 ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
معاون ارتباطات و ساماندهی موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: با توجه به استقبال گسترده جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی و محدودیت شبستان‌های مسجد گوهرشاد، بین متقاضیان قرعه‌کشی می‌شود.
گزارش واحد مرکزی خبر از قم نیز حاکی است، نام‌نویسی برای شرکت در اعتکاف رمضانیه در قم آغاز شده است. بنابراین گزارش مراسم معنوی اعتکاف در 3 روز پایانی ماه مبارک رمضان در قم برگزار می‌شود. ستاد مرکزی اعتکاف قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعتکاف رمضانیه در روزهای 27، 28 و 29 رمضان مصادف با روزهای 23 تا 25 تیر ویژه برادران در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای نام‌نویسی تا دوشنبه فرصت دارند به پایگاه اینترنتیwww.etekafqom.com مراجعه کنند.
اعتکاف رمضانیه یکی از سنت‌های پیامبر است که همه ساله در قم برگزار می‌شود. در مراسم معنوی اعتکاف، معتکف علاوه بر گرفتن روزه باید سه شبانه‌روز در مسجد اقامت کند.