kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
واشنگتن پست منتشر کرد

گزارش خواندنی سازمان اطلاعات آمریکا از پیروزی‌های اعلام نشده انصارالله

پایگاه خبری «صعده پرس» یمن به نقل از روزنامه واشنگتن پست با اعلام «موفقیت‌های اعلام نشده ارتش و جنبش انصارالله یمن»، از نابودی و انهدام کامل 98 پایگاه نظامی عربستان در جنگ 100 روزه یمن خبر داد.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری افزود:« ارتش و کمیته‌های مردمی به خصوص جنبش انصارالله یمن با شلیک موشک‌های اسکاد و گراد به اهداف نظامی در عمق خاک عربستان و درگیری مرزی در شهرهای این کشور، توانسته‌اند موفقیت‌های بسیاری کسب کنند، اما رژیم آل سعود به دلیل وحشت از آغاز انقلاب مردمی، همه این حقایق و جزئیات را مخفی نگاه داشته است.» این پایگاه به نقل از «گزارشی از سازمان اطلاعات آمریکا که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده»، اضافه کرد:یمنی‌ها تاکنون توانسته‌اند 98 پایگاه نظامی عربستان را در شهرهای نجران، جیزان، عسیر، ظهران و خمیس مشیط به‌طور کامل منهدم کنند اما عربستان تاکنون یا آنها را تکذیب کرده یا تنها به برخی جزئیات آن اعتراف نموده است.»
بر اساس این گزارش، ارتش و جنبش انصارالله یمن همچنین بر 76 پایگاه نظامی سعودی سیطره پیدا کرده یا آنها را مورد هجوم قرار داده و تجهیزات آن را به غنیمت گرفته‌اند.
انهدام هواپیماهای مهاجم»، «نابودی پایگاه‌های موشکی دفاع هوایی»، هلاکت 36 خلبان و 39 افسر سعودی» و... نیز از جمله خسارات و تلفاتی است که یمنی‌ها در 100 روز گذشته به سعودی‌ها تحمیل کرده‌اند. طبق این گزارش  تاکنون دو هزار و 326 سرباز، 36 افسر، 22 ژنرال عالی رتبه که در راس آنها «محمد الشعلان» فرمانده نیروی هوایی عربستان قرار دارد، در حملات یمنی‌ها کشته شده‌اند.
 ضمن اینکه گارد ملی جمهوری یمن نیز توانسته در عملیات خود صدها عربستانی را کشته و مجروح و یا اسیر کند که درباره آن اخباری منتشر نشده است. انهدام 602 تانک، 57 خودروی زرهی، 303 یگان نظامی نیز از جمله خسارت‌هایی است که در این مدت به ارتش سعودی وارد شده است.
 دیروز نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند وارد پایگاه نظامی «الهِجْلة» در شهر «ظهران» واقع در عسیر شوند. مرکز اطلاع‌رسانی کمیته‌های مردمی یمن تصاویری از حمله نیروهای یمنی به مرکز نظامی الهجله پس از فرار محافظان سعودی آن، پخش کرد. «المیادین» نیز به نقل از منابع یمنی اعلام کرد پدافند هوایی یمن، عصر شنبه موفق شد یک پهپاد جاسوسی عربستان را بر فراز شهر «ذمار» منهدم کند.
43 شهید
 در دو حمله سعودی‌ها
سعودی‌ها اما طبق روال این 100 روز، همچنان به بمباران مراکز غیرنظامی ادامه داده‌اند. در تازه‌ترین این حملات بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به یک رستوران در منطقه «المثلث» در «حرض» واقع در استان «حجه» در غرب یمن ۱۳ غیرنظامی به شهادت رسیدند.
همچنین حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن  به یک بازار محلی در استان «حجه» ۳۰ شهید و ده‌ها زخمی برجا گذاشت. خبر دیگر از یمن اینکه، گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاستی در این کشور به توافقات اولیه رسیده‌اند و در نظر دارند هشت نفر از چهره‌های سیاسی یمنی را مسئول تشکیل این شورا کنند تا اداره امور کشور را برعهده بگیرند.
 احزاب سیاسی یمن پس از شکست مذاکرات ژنو به دلیل کارشکنی‌های عربستان، تصمیم به تشکیل شورای ریاستی و دولت گرفتند. مذاکرات میان طرف‌های یمنی پس از آنکه سعودی‌ها شروع به بمباران این کشور کردند، متوقف شد.