kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
برای نخستین بار در کشور

4 داروی جدید گیاهی به تولید انبوه رسید

مدیرعامل شرکت داروسازی دارو و درمان کشور از تولید چهار محصول دارویی با منشاء صددرصد گیاهی برای نخستین بار در کشور به همت متخصصان داخلی خبر داد.

حجت‌الله ذبیحی شامگاه جمعه در حاشیه آیین افطاری خیران حوزه سرطان استان مرکزی در اراک در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این داروها شامل پمادها و پد سوختگی درجه 3، زخم پای دیابتی، زخم بستر و درد مفاصل است که منشاء 100 درصد گیاهی دارد و با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است.
وی افزود: محصولات تولید شده با موفقیت مراحل ساخت آزمایشی را پشت سر گذاشته و با دریافت پروانه از وزارت بهداشت و درمان در خط تولید دارویی قرار دارد و در سه ماه آینده به صورت رسمی در استان قم رونمایی می‌شود.
مدیرعامل شرکت داروسازی دارو و درمان کشور تاکید کرد: توزیع این اقلام دارویی جدید در کشور آغاز شده و برخی شرکت‌های خارجی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که با قرارداد مشترک این محصولات را خریداری و نسبت به انتقال فناوری اقدام کنند.
ذبیحی توضیح داد: محصولات دارویی جدید در شرکت داروسازی دارو و درمان سلفچگان تولید شده و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده آثار درمانی آنها از مشابه خارجی در ترمیم زخم و سوختگی بهتر است.
وی خاطرنشان کرد: پماد و پد سوختگی درجه 3 در مراحل درمانی یک بیمار سوختگی 70 درصد در تمامی سطوح بدن آزمایش شده و سرعت ترمیم آسیب‌های جسمی سریع‌تر از محصولات مشابه خارجی بوده است. ذبیحی اظهار کرد: در رایزنی‌ با شرکت‌های دارویی چینی وکره‌ای قرار است محصولات جدید دارویی اشاره شده با برند مشترک تولید شود.
وی تاکید کرد:‌ پماد و پد زخم پای دیابتی تولید شده در دنیا مشابه دارویی ندارد و تمامی کسانی که زخم دیابتی آن‌ها هنوز سیاه نشده و استخوان را آسیب جدی نزده می‌توانند با مصرف یک ماه از این دارو زخم خود را ترمیم کنند.
وی، قیمت هر یک از پماد و پدهای زخم بستر، زخم پای دیابتی، سوختگی و درد مفاصل را 25 هزار ریال اعلام کرد و گفت: داروهای مشابه و همتراز خارجی با قیمت 800 هزار ریال توزیع می‌شود در حالیکه کارایی داروی تولیدی جدید را نیز ندارد.
ذبیحی اظهار کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده سالانه 35 میلیون دلار داروهای مشابه محصولات جدید تولید شده وارد ایران می‌شود در حالی که تولید آن در داخل ضمن کیفیت بالا، قیمت کمتری هم دارد.
وی گفت: در سال آینده آمادگی صادرات در حوزه چهار محصول دارویی جدید به 18 کشور دنیا تا سقف 25 میلیون دلار وجود دارد.