kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
مدیرکل امنیتی وزارت کشور مطرح کرد

تهیه طرح‌های امنیتی برای نقاط بحرانی در انتخابات

مدیرکل امنیتی وزارت کشور گفت: ستادهای امنیتی انتخابات در تمام استان‌های کشور تشکیل شده و ما هم‌اکنون در حال تدوین شرح وظایف ‌آنها هستیم.


به گزارش فارس، جواد زرین کلاه مدیرکل امنیتی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مسائل و بحث‌های امنیتی به‌طور برنامه محور پی‌گیری و رصد می‌شوند، اظهارداشت: در بحث انتخابات و تدابیر امنیتی پیرامون این موضوع ستادهای امنیت و کمیته امنیتی انتخابات تشکیل شده‌اند.
وی با اشاره به تهیه اطلس انتخابات و طرحی جامع برای مقابله با تهدیدات انتخاباتی گفت: ما هم اکنون در حال تهیه این طرح جامع هستیم تا راهبردهای مشخص را به منظور مقابله با تهدیدات انتخابات تعیین کنیم تا انتخابات را از نظر امنیتی بطور کامل و در شرایط امن برگزار کنیم.
مدیرکل امنیتی وزارت کشور درباره این طرح تصریح کرد: در این طرح تمام مکان‌ها و فضاهایی که سابقه مشکلات امنیتی داشتند را در بر می‌گیرد و روی نقشه و در اطلس امنیتی انتخابات مشخص می‌شوند تا بتوانیم برنامه ریزی‌های لازم را از نظر امنیتی برای این مناطق انجام دهیم.
زرین کلاه تاکید کرد: اطلس انتخاباتی شامل تمام مکان‌هایی می‌شود که از ابتدای انقلاب تا الان دچار تنش‌های انتخاباتی بودند و همچنین شامل فضاهایی می‌شوند که از الان پیش بینی می‌شود ما از نظر امنیتی دچار برخی مشکلاتی باشیم و براساس این نظریه‌ها تدابیر لازم اتخاذ و وظایف تک تک دستگاه‌های مربوطه مشخص‌ می‌شود.
وی همچنین اظهار داشت: ستادهای امنیتی انتخابات در تمام استان‌های کشور تشکیل شده و ما هم اکنون در حال تدوین شرح وظایف ‌آن‌ها هستیم که با توجه به وظایفی که برعهده آنها قرار دارد انجام وظیفه کنند.
مدیرکل امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه ستاد امنیت انتخابات معمولا دو ماه قبل از برگزاری انتخابات تشکیل می‌شد اظهار داشت: ما هم اکنون و 9 ماه قبل از برگزاری انتخابات این ستاد را تشکیل دادیم و در حال تهیه اطلس انتخاباتی هستیم تا براساس این اقدامات برای هر نقطه بحرانی طرح امنیتی تهیه کنیم تا دیگر شاهد اتفاقات خاصی از نظر امنیتی نباشیم.