kayhan.ir

کد خبر: ۴۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
سؤال از وزیر خارجه تقدیم هیئت رئیسه شد

واکنش مجلس به اظهارات ظریف درباره هولوکاست و رژیم صهیونیستی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد سؤال ۴۴ تن از نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه در مورد اظهارات اخیر ظریف تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد سؤال ۴۴ تن از نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه در مورد اظهارات اخیر ظریف تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
جواد کریمی ‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح سؤال ۴۴ نماینده مجلس از وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: ۴۴ تن از نمایندگان مجلس از کمیسیون‌های مختلف مجلس طرح سؤالی از محمدجواد ظریف وزیر خارجه را مطرح کرده‌اند. وی در تشریح علت طرح سؤال از ظریف، افزود: اظهارات وزیر امور خارجه در زمینه رژیم صهیونیستی و موضوع هولوکاست از مهم‌ترین دلایل طرح سؤال از وزیر خارجه است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهار داشت: این سؤال روز سه‌شنبه با ۴۴ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که با توجه به بررسی لایحه بودجه ۹۳ در صحن پارلمان، ظریف پس از بررسی این لایحه برای پاسخ به سؤال نمایندگان مردم در خانه ملت، در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد.
همچنین ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در جلسه علنی صبح روز سه‌شنبه پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 8 قانون اساسی، نسبت به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با به رسمیت شناختن یا نشناختن رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.
وی گفت: در رابطه با گفتمان آقای ظریف حرف‌هایی وجود دارد، آقای ظریف درباره موضوع رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن یا نشناختن آن، این موضوع را منوط به خود ملت فلسطین کردند، در حالی که این نوع موضع‌گیری با مبانی نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای ظریف وزیر خارجه در مورد هولوکاست تاکنون صحبت‌هایی را مطرح کرده است ولی هیچگاه در رابطه با موضوع هیروشیما و حمله اتمی آمریکا به این کشور صحبت نمی‌کند.
نماینده خرم‌آباد در مجلس در پایان گفت: آقای ظریف زبان فارسی که زبان رسمی کشور ماست را در مصاحبه‌ها کنار گذاشته و به زبان انگلیسی مصاحبه می‌کند.
قاسم جعفری عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در این خصوص گفت: وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه‌های خارجی در خصوص به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی اظهار داشته که به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل به ما ربطی ندارد. نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: اظهارات ظریف با اصول نظام مغایر است زیرا امام خمینی(ره)، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی و مقام معظم رهبری این رژیم را حرامزاده می‌خوانند و تا امروز نظام هزینه‌های زیادی را برای مقابله با به رسمیت شناختن این رژیم متحمل شده است. وی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه وزیر امور خارجه جسارت اظهارنظر در مورد رژیم صهیونیستی را ندارد، گفت: در سال‌های گذشته مقامات آمریکایی هر شش ماه یک بار ایران را تهدید غیر مستقیم نظامی می‌کردند اما با روی کار آمدن دولت جدید و مذاکرات ژنو هر روز یا هر هفته ایران را تهدید نظامی می‌کنند.