kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۹۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
رئیس پلیس فتای پایتخت خبر داد

کشف 6/5 میلیارد ریال داروی جنسی و مکمل ورزشی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از کشف مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی غیرمجاز به ارزش بیش از 6/5 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: یکی از عملیات‌هایی که اجرای آن برعهده پلیس فتا بوده، عملیاتی به نام پانجی‌آ است که در این عملیات با فروشندگان و عرضه‌کنندگان داروها و لوازم دارویی و بهداشتی غیرمجاز در فضای مجازی برخورد می‌شود و بدین منظور نیز هفته گذشته مرحله‌ای دیگر از این طرح در تهران و چندین استان دیگر به اجرا در آمد.
رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: هفته گذشته در تهران تعداد قابل توجهی مکمل ورزشی، داروهای جنسی و دیگر اقلام دارویی جمعا به ارزش 652 میلیون تومان از سوءاستفاده‌گران کشف و ضبط شد.
وی با بیان این که بخش عمده‌ای از این محصولات را مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی تشکیل می‌دادند، گفت: تمامی اقلام مکشوفه تقلبی و غیرمجاز بوده و از این میان 14 هزار و 940 قلم را مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و 4 هزار و 661 عدد را نیز داروهای جنسی تقلبی و غیرمجاز شامل می‌شود.کاکوان همچنین اضافه کرد: در اجرای این عملیات 27 تن نیز دستگیر شده‌اند که برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و برای صدور حکم و ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
به گفته کاکوان با سایت‌ها و شبکه‌هایی که اقدام به تبلیغ و فروش این اقلام کرده بودند، برخوردهای قانونی شده است. رئیس پلیس فتای کشور با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی ادامه دارد، در هشداری به شهروندان گفت: متاسفانه برخی گمان می‌کنند برای تهیه برخی داروها به ویژه مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی، نیازی به نظر پزشک یا متخصص وجود ندارد، از این رو خودشان وارد عمل شده و بخش قابل توجهی از آنان نیز به واسطه اینترنت اقدام به خرید چنین محصولاتی می‌کنند. در این شرایط سایت‌ها و شبکه‌های سودجو و فرصت‌طلب نیز وارد عمل شده و برخی از آنان ازطریق کلاهبرداری رمز کارت و اطلاعات حساب را برداشته و سپس اقدام به خالی کردن حساب مشتریان می‌کنند، برخی دیگر نیز اقدام به فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته یا غیرمجاز می‌کنند که در خوشبینانه‌ترین حالت، ‌این داروها هیچ تناسبی با ساختار بدن نداشته و موجب عوارض جانبی می‌شود.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شهروندان خواست برای تهیه مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی و همچنین دیگر داروهایی که برخی از سودجویان ادعا می‌کنند که تنها در اینترنت و با قیمتی ارزان‌تر امکان فروش آن وجود دارد، حتما به داروخانه‌ای که پزشک در آن حضور دارد مراجعه از انجام چنین خریدهایی به جد پرهیز کنند.