kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۹۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* حال و هوای کشورمان با حضور پیکرهای مطهر شهدای غواص عطرآگین شد و بار دیگر جوشش مردم را در صحنه دیدیم به ویژه حضور جوانان نشان از انرژی عظیمی برای حراست از کشور داشت. اما هرگز نباید از دشمن غفلت کنیم. دشمن‌شناسی را در هر شرایطی باید مد نظر قرار دهیم.
رضا سیفی
* ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به عنوان یک هم میهن تأکید دارم بر لزوم غافل نشدن از دشمن و حیله و مکر دشمن بویژه در این موقعیت زمانی. تیم مذاکره کننده که با آمریکا،‌انگلیس و فرانسه مشغول مذاکره هستند باید به هوش باشند تا هرگز تحت تأثیر فریبکاری غربی‌ها قرار نگیرند. از سوی دیگر به دشمن نباید اجازه دهیم بین نسل جدید و نسل انقلابی ما از طریق تغییر فرهنگ فاصله ایجاد کند.
امید محمودیان
* یکی از علتهای حملات وحشیانه تروریستها و صهیونیست‌ها به یمن این است که آنها دیدند دوستداران انقلاب اسلامی ایران در یمن، با محبوبیتی که دارند قدرت را در دست گرفته‌اند. یمن موقعیت استراتژیکی دارد آنها از این طریق می‌خواهند خود را از محاصره مقاومت منطقه خارج کنند ولی کور خوانده‌اند. در این میان از مردم شهیدپرور کشورمان تقاضا داریم از تمام توان برای یاری مردم بی‌دفاع یمن استفاده کنند. به خصوص در این ماه مبارک رمضان از هیچ کمکی دریغ نشود.
حمیدرضا علی‌آبادی
* به آقای هاشمی عرض می‌کنم پدر ما ملت را امثال آن کسی در آورده که برای خوش رقصی تندیس آقای روحانی را ساخته و در زادگاه او نصب کرده و شخص شما کوچکترین اعتراضی به این کار غلط نکرده‌اید. لطفا به مردم آدرس غلط ندهید.
روشنایی
* اگر بنا به قول آقای هاشمی فشار تحریم‌ها پدر مردم را در آورده آیا غیر از این است که عامل این تحریم‌ها فتنه‌گران مورد حمایت ایشان در سال 88 بودند. پس چرا در این مورد ورود پیدا نمی‌کنند.
4725---0919
* از صدا و سیما درخواست می‌شود به هنگام افتتاح پروژه‌ها و طرح‌ها به زمان شروع و کلنگ‌زنی‌ها و درصد پیشرفت پروژه در مقاطع مختلف هم اشاره نمایند تا مردم در جریان آغاز پروژه و توسط چه فردی قرار گیرند، نه اینکه یک پروژه تقریبا آماده افتتاح را تا 20 ماه رها و سپس افتتاح کنند تا به نام خودشان تمام شود.
عبدا... منتقد
* مساجد و کانون‌ها و مراکز فرهنگی می‌توانند با تهیه دفترک (بروشور) به ترویج امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان که برخی مردم از روی ناآگاهی اقدام به روزه‌خواری علنی می‌نمایند، اهتمام ورزند. هر مسجد محدوده محل خود تا مسجد بعدی را تحت پوشش قرار دهد و این دفترک‌ها را برای نصب بر روی شیشه‌ها به واحدهای تهیه غذا، رستوران‌ها، ساندویچی‌ها و... تحویل دهند. قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت.
مردانی
* به دولتی‌ها تذکر داده شود که از جیب بیت‌المال سفره افطار برای یکدیگر پهن نکنند که روز قیامت باید پاسخگوی تک‌تک افراد جامعه باشند.
8157---0915
* وقتی که برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردم شاغل بودم و 2 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردم. در حال حاضر که بازنشسته شده‌ام یک میلیون و 800 هزار تومان حقوق می‌گیرم با این تفاوت که یارانه‌ام را نیز قطع کرده‌اند. چرا در این دولت هر چه فشار است بر روی دوش قشر آسیب‌پذیر وارد می‌شود. پس تدبیر و امید که از زبان دولت نمی‌افتد برای چیست؟
نوری از فارس
* وزیر محترم بهداشت از طرح سلامت و درمان رایگان بیماران سخن می‌گویند ولی ویزیت 20 هزار تومانی به 50 هزار تومان و آزمایش 20-30 هزار تومانی به 120 هزار تومان افزایش یافته است! من بازنشسته فرهنگی 86 ساله که به علت بیماری 3 پزشک (ارتوپد، قلب، دیابت) دارم چگونه می‌توانم با 900 هزار تومان حقوق هم به مسائل درمانی خود بپردازم و هم به مخارج زندگی؟
منصوری
* همراه اول بابت پیام‌هایی که بدون درخواست مشترکین ارسال می‌کند از اعتبار شارژ تلفن کسر می‌کند لطفا راهنمایی کنید به کجا شکایت بکنیم که نتیجه بگیریم.
مومنی
* چرا سازمان تامین اجتماعی مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین 94 بازنشستگان را پرداخت نمی‌کند؟
جوانمردی و 2470---0919
* در شرکت دیار خودرو وابسته به بنیاد شهید برای خرید خودروی چینی (گریت وال اچ 6) در شهریور ماه سال 93 ثبت‌نام نمودم و طبق قرارداد مقرر شد تا در اولین روزهای سال خودرو را تحویل دهند. با گذشت قریب به 3 ماه هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو نیست. از مبلغ 88 میلیونی قیمت خودرو 40 میلیون آن را پرداخت نموده‌ام. با اینکه تا به حال این شرکت نتوانسته به تعهد خود عمل کند در تاریخ 94/2/14 طی اطلاعیه‌ای اعلام نموده به بازنشستگان نیروهای مسلح 3 ماهه این خودرو را تحویل می‌دهد! سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده چه مسئولیتی در قبال این بی‌تعهدی شرکت‌ها دارد؟
لیاقت
* چند ماهی است که ایستگاه  پل چوبی خط تندروی آزادی - تهرانپارس در ابتدای صبح حدود ساعت 7/30 به جولانگاه توزیع‌کنندگان مواد مخدر تبدیل شده است. چندین بار به 110 و کلانتری 106 شهید نامجو اطلاع داده شد ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت. از مسئولین ناجا درخواست رسیدگی دارم.
صادق برزگران
* در مدرسه ]...[ واقع در  یکی از بخش‌های ورامین ناظم مدرسه با روش قرون وسطایی دانش‌آموزان را روی میز کلاس می‌خواباند و با شیلنگی که داخل آن سیم فلزی جاسازی شده به جان آنها می‌افتد. در ضمن تهدید کرده اگر خبر از مدرسه بیرون برود پرونده را زیر بغلشان گذاشته و از مدرسه اخراج خواهند شد.
0157---0912
* منزل مسکونی ما در شهرری مدت 20 سال است که در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در طرح قرار گرفته ولی طرح اجرا نمی‌شود. در نتیجه بلاتکلیف مانده‌ایم. بنویسید واقعا اذیت می‌شویم. برای نجات این ساکنین فکری بکنند.
رجبی
* با چاپ مشکل به وجود آمده برای بنده درروزنامه کیهان درخصوص نقص اتومبیل پراید تازه خریداری شده خوشبختانه پیگیری‌هایی که به عمل آمد نتیجه داد. تماس گرفتم که هم از شما و هم از مسئولان تأمین قطعات شرکت سایپا تشکر بکنم.
محمدی
پاسخ روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 94/1/23 با عنوان «وزیر به وعده خودش در خصوص مطالبات فرهنگیان تا پایان دی ماه 93 عمل نکرد» عین جوابیه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را به اطلاع می‌رساند: اخیراً اعتباری به میزان 6900 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 1394 تأمین و به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ اعتبار شده است و هزینه‌هایی نظیر سه ماه حق‌التدریس معلمان، بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان، حق‌الزحمه امتحانات نهایی سال 1393، بیمه طلایی فرهنگیان، هزینه‌های اداری، حقوق کارکنان قراردادی و... از محل آن پرداخت شده است.»