kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

پرداخت حداقل حقوق به معلولان بیکار

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مکلف کرده است تا پرداخت حداقل حقوق و دستمزد به معلولان فاقد شغل و ناتوان از انجام کار را به عنوان مستمری در بودجه سنواتی بهزیستی لحاظ کند.

انوشیروان محسنی بندپی درگفت‌ وگو با ایسنا، با بیان این که ماه گذشته برنامه جامع حمایت از معلولان در هیئت وزیران مصوب شد و در بسیاری موارد حقوق همه جانبه معلولان مورد توجه قرار گرفت، افزود: بستر‌سازی مناسب برای اشتغال، حمایت‌های حقوقی و قضایی، حمایت‌های بیمه‌ای و توانبخشی و تشکیل شورای عالی هماهنگی معلولان از جمله بندهای این برنامه است.
بندپی با بیان اینکه پرداخت مستمری به معلولان فاقد شغل و ناتوان از انجام کار در این برنامه مصوب دیده شده است، گفت: سازمان مدیریت مکلف شده است اعتبار لازم که معادل حداقل حقوق و دستمزد برای هر فرد می‌شود را در بودجه سنواتی ببیند، بر این اساس حدود 10 درصد معلولان مشمول این قانون می‌شوند.
وی درباره سازوکار بیمه‌ای حمایت ازمعلولان نیز گفت: وزارت رفاه مکلف است نسبت به بیمه معلولان اقدام کند. این بیمه باید هم شامل بیمه پایه درمان و بیمه تکمیلی برای پوشش امور توانبخشی باشد.
البته مشخص نیست منظور رئیس سازمان بهزیستی از حداقل حقوق برای هر فرد معلول بیکار، حداقل حقوق مصوب  قانون کار یا قانون مدیریت خدمات کشوری یا حداقل حقوق دیگری است؟!