kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد

تشدید برخورد با مشمولان غایب سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تشدید برخورد با مشمولان غایب در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت نیاز برای مشمولان غایب احضاریه ارسال می‌شود.


سردار سید حمید صدرالسادات در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام طرح پرداخت جریمه و دریافت کارت پایان خدمت به مشمولان غایب، گفت: این طرح ترغیبی برای افزایش شمار غایبان سربازی نیست، بلکه این طرح جریمه‌ای برای افرادی است که غیبت داشتند و در موعد مقرر به سربازی نرفته‌اند.
وی با اعلام اینکه برخورد با مشمولان غایب در سال جاری افزایش پیدا می‌کند، افزود: در سال جاری ماده‌ ۱۰ و ۳۵ وظیفه عمومی درباره مشمولان غایب به اجرا درخواهد آمد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب شامل افرادی می‌شود که تا پایان سال ۹۴، هشت سال تمام غیبت داشته‌اند.
صدرالسادات با اعلام اینکه هنوز مشخص نیست اجرای این طرح در سال آینده نیز ادامه داشته باشد، افزود: افرادی که از سربازی غیبت دارند، از محرومیت‌های اجتماعی برخوردارند.
وی تاکید کرد: محرومیت دریافت از گذرنامه،  ممنوعیت خروج از کشور و استخدام رسمی در دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که غایبان از محرومیت‌های اجتماعی زیادی برخوردارند و نمی‌توانند در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند.طرح پرداخت جریمه مشمولان غایب در حالی به تصویب مجلس رسید و اجرایی شد که عکس العمل جامعه مشمولان غایب نسبت به این طرح و هشدارهای این چنینی مسئولان ناجا نشان می‌دهد که این افراد به فرار از سربازی و نشستن به اجرای طرح‌های این چنینی دل خوش کرده و امیدوارند!
لازم به توضیح است یکی از دلایل اصلی دولت و مجلس در خصوص ارائه و تصویب چنین طرحی تامین بخشی از کسری بودجه دولت در سال 94 عنوان شده بود!
پولادی هر زمان بیاید
به وضعیتش رسیدگی می‌شود
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد وضعیت پولادی گفت: وی از خدمت عمومی غیبت کرده و از مقررات نیز تخلف کرده است و هر وقت بیاید به وضعیتش رسیدگی می‌شود.
همچنین این مقام ارشد سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: برای حدود 50 هزار نفر پیامک ارسال شده تا ادامه مراحل کار خود را انجام دهند و به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد 2 هزار و 700 نفری که شرایطشان احراز نشده و وضعیت سربازی این دسته از افراد، اظهار داشت: این افراد در دسته مشمولان غایب جای می‌گیرند و باید به خدمت سربازی بروند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: اگر لازم شد برای این افراد احضاریه ارسال می‌شود و برخوردی که با همه مشمولان غایب می‌شود با این‌افراد نیز خواهد شد.
سردار صدرالسادات به افرادی که برایشان پیامک ارسال شده اعلام کرد: باید در مهلت مقرر اقدامات لازم را انجام داده و برای واریز پول یا تکمیل مدارک اقدامات لازم را انجام دهند در غیراین صورت با مشکل روبه‌رو خواهند شد.
صدرالسادات در مورد مرحله بعدی ثبت‌نام مشمولان غایب گفت: ان‌شاءالله با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ظرف یکی، دو ماه ‌آینده ثبت‌نام از کسانی که از مرحله اول ثبت‌نام جا مانده‌اند آغاز می‌شود.رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: 1800 نفر از مشمولان غایب در خارج از کشور بوده‌اند که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد پرداخت قسطی جریمه غیبت خدمت سربازی گفت: امکان پرداخت قسطی آن وجود ندارد.