kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

کارتونیست های ضد آل سعود در ایستگاه پایانی(اخبار ادبی و هنری)

اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور یمن، امروز سه‌شنبه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.


نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور یمن عنوان جشنواره‌ای است که در آن، کاریکاتوریست‌های سراسر دنیا، اذهان عموم ملت‌ها را متوجه جنایات رژیم آل سعود در یمن کرده‌اند.
در این جشنواره که در واکنش به جنایات بی‌سابقه رژیم آل سعود علیه جنبش انقلابی مردم یمن برگزار شده است، بیش از 200 هنرمند با 623 اثر از 33 کشور دنیا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.
سکوت رسانه‌های غربی و مجامع بین‌المللی، جنایت و کودک‌کشی در یمن و خیانت و همراهی شیوخ عرب از موضوعات بخش کارتون و ملک سلمان (پادشاه عربستان)، خلیفه بن زاید آل نهیان (امیر امارات)، منصور هادی (رئیس جمهور فراری یمن)، حمدبن عیسی آل خلیفه (پادشاه بحرین)، تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی (امیر قطر)، بنیامین نتانیاهو، فرانسوا اولاند و باراک اوباما از موضوعات بخش کاریکاتور در این جشنواره است.
خاطرنشان می‌شود مراسم اختتامیه این جشنواره که با مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران و خانه کاریکاتور برگزار می‌شود، امروز سه‌شنبه 26 خرداد سال جاری ساعت18در آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه خواهد بود.
در این برنامه که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود، مانی رهنما(خواننده و آهنگساز) از سه ترانه خود به نام‌های«محمد(ص)»،«کلت وطنی»و«نخل‌های بی سر» رونمایی خواهد کرد.
همچنین در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از  آثار منتخب و  برگزیده این جشنواره در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.