kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

داستان دنباله‌دار فروش کتاب‌های غیرمجاز در کتابفروشی‌های رسمی(اخبار ادبی و هنری)

داستان دنباله‌دار فروش کتب غیرمجاز در کتاب‌فروشی‌های رسمی همچنان ادامه دارد.


به گزارش فارس، چندی پیش و در راستای توزیع کتاب غیراخلاقی «ل...» که در خارج از ایران ترجمه و چاپ شده بود در کتابفروشی‌های داخل شهر از جمله یکی از شعبات شهر کتاب به فروش می‌رسید، موجب شد که ارشاد استان تهران در قبال فروش آن واکنش نشان دهد و اداره کتاب نیز آن کتاب را غیرمجاز بخواند.
در ادامه این مسئله به تازگی مشاهده شده که یکی دیگر از شعبه‌های این کتابفروشی نیز مبادرت به فروش کتاب‌های بدون مجوز کرده است.
کتاب‌هایی غیرقانونی در قفسه‌های این کتاب‌فروشی دیده می‌شود و حتی قفسه‌ای برای کتاب‌های غیرقانونی در نظر گرفته شده و این مسئله به هیچ وجه پنهانی نبوده است که این سوال را ایجاد می‌کند که فروشگاه شهر کتاب به کدام قانون عمل می‌کند و فروش کتاب‌های بدون مجوز در راستای چیست؟
علاوه بر این باید فروش کتاب بدون مجوز «ه.گ» که در آلمان چاپ شده را نیز افزود که در قفسه‌های این کتاب‌فروشی دیده می‌شود.در حالی که برخی این روزها پیوسته حرف از التزام به قوانین حوزه نشر می‌زنند اما شاهدیم که کتاب‌های غیر قانونی در مجموعه شهر کتاب به فروش می‌رسد ولی آنهایی که حرف از قانون‌مداری می‌زنند هیچ اعتراضی به فروش این کتب ندارند.