kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
سرلشکر جعفری:

ماهیت تهدیدات نظامی در حال تغییر است

فرمانده کل سپاه گفت: با روش‌های عادی و معمول، بدون مدیریت جهادی نمی‌توانیم کارهای بزرگ را به سرانجام برسانیم.



به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه که دیروز در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، تصریح کرد: از آنجا که حفظ نظام اسلامی ابعاد گسترده‌ای دارد همواره این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تنها به عرصه‌ نظامی، دفاعی و امنیتی خلاصه نمی‌شود.
سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه الگوی آمادگی‌های سپاه متفاوت با سایر ارتش‌های دنیا است، اظهار داشت:بخش عمده‌ای از تهدیدات انقلاب اسلامی تهدیدات نرم است از این رو پرداختن به معنویت به عنوان مؤلفه‌ اصلی قدرت سپاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تمرکز به مؤلفه‌ اصلی قدرت سپاه در راستای انجام مأموریت‌ها همواره باید مورد توجه قرار گیرد گفت:با روش‌های عادی و معمول بدون مدیریت و عمل جهادی نمی‌توان کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.
سرلشکر جعفری خاطر نشان کرد: عادت به کارهای قبلی، عدم به روز رسانی و تطبیق نیازهای نسل جوان امروز همچنین عدم تغییر مدل آموزشی از جمله موانع موجود در حرکت پیش رونده است.
وی تصریح کرد:انقلاب اسلامی در حرکت رو به جلو خود روز به روز ماهیت شفاف‌تری به خود می‌گیرد از این رو رسالت پاسداران امروز در ابعاد معنوی و ایمانی در دفاع از انقلاب اسلامی سخت‌تر از گذشته است.
وی افزود:هم در انجام مأموریت‌های بیرونی و هم در ساخت درونی سپاه باید روحیه و عمل انقلابی داشته باشیم.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه هر چه سپاه در ابعاد معنوی و اعتقادی قوی‌تر باشد می‌تواند به ایفای نقش بهتری بپردازد گفت:در این میان روحانیت شاغل در سپاه نقش تعیین کننده‌ای را در انجام رسالت خطیر سپاه بر عهده دارند.
وی افزود :ابعاد بیرونی انقلاب اسلامی با تکیه بر استکبار ستیزی و ظلم ستیزی با پرچمداری مقام معظم رهبری و پشتوانه مردم به خوبی در حال پیشرفت است ،اما در ابعاد داخلی نیازمند کار بیشتری هستیم.
سپاه فراتر از احزاب است
و در انتخابات دخالت نکرده و نمی‌کند
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در همایش روحانیون شاغل در سپاه با بیان اینکه نمی‌شود روحانیون دیگران را به ساده زیستی دعوت کنند ولی زندگی و رفتار خودشان اینگونه نباشد گفت: روحانیون در سپاه زیر ذره بین هستند و باید برای پاسدارها الگو باشند. وی انجام فعالیت‌های آخوندی متعارف مانند مسئله گفتن، اقامه نماز جماعت و روضه‌خوانی را از دیگر وظایف روحانیت در سپاه عنوان کرد و با بیان اینکه روابط عمومی عقیدتی سیاسی مانند صدا و سیمای سپاه است اظهار داشت: روحانیون در سپاه باید به وظایف سازمانی خود مانند مسائل عقیدتی و تبلیغاتی توجه کنند.
حجت‌الاسلام سعیدی تاکید کرد:‌سپاه فراتر از احزاب است و در انتخابات دخالت نکرده و نمی‌کند.