kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
مسیر مراسم امروز تشییع شهدا اعلام شد

استقبال از شهدای پیام آور کربلای 4 در میدان بهارستان

مراسم تشییع و وداع با 275 شهید والامقام امروز و با حضور آحاد مردم قدرشناس و شهیدپرور تهران از همه گروه‌ها و اقشار برگزار می‌شود.


در حالی که قرار بود تشییع این شهدا پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود، درخواست‌های مکرر مردم و به‌ویژه جوانان تهرانی کار خود را کرد تا شهر تفتیده و غبارزده ما بیش از این انتظار نکشد. آنچه این روزها بیش از گذشته به چشم می‎خورد اخبار و مطالب مختلف مربوط به این شهدا  در قالب‌های گوناگون در فضای مجازی است. دعوت جوانان، میانسالان، پیشکسوتان جهاد و شهادت و عموم مردم از هموطنان ایرانی با هر گرایش سیاسی و اجتماعی، برای رمزگشایی از پیام 175 غواص شهید دست بسته تازه تفحص شده کشورمان در روزگار فعلی به کمپینی فراملی در فضای شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. پویش مردمی «پیامی آورد‌ه‌اند» با پیوستن همه نخبگان هنری و فرهنگی کشورمان به اجتماعی فراگیر و وحدت‌آفرین در صیانت از منافع ملی و ارزش‌ها حتی به شرط پیشکش جان در گمنامی و شهادت با دست بسته در خاک دشمن، تبدیل شده است.
دعوت از همه اقشار به مراسم تشییع و آخرین وداع با شیردلان شجاع ایرانی در روز سه شنبه – امروز- آخرین موج پویش مذکور برای هم آوردی نهایی قوای ملی در صیانت از پیام شهدای مظلوم و تجدید پیمانی در دفاع از ارزش‌های ایرانی- اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در بحبوحه افزایش تهدیدات سیاسی و نظامی به شمار می‌رود.
در این میان برخی از تاریک فکران مدعی روشنفکری، تلاش کردند با وام گرفتن از مذاکرات هسته‌ای و دولت به بهانه جدایی شهداء از سیاست، پیام ولایت مداری و صیانت از ارزش‌های انقلاب و اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند. البته عدم همراهی جدی دولتمردان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی دولتی نیز در اوج‌گیری وقاحت مدعیان کوته فکر مذکور بی‌تاثیر نبود.  در پاسخ به چنین فضاسازی‌های  کوری که در میان مردم از کمترین تاثیر نیز برخوردار نیست بازخوانی فرمایش صریح امام خمینی (ره) در 14 آبان 1359 تکان‌دهنده است. امام امت فرمودند: «عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داده یک مسئله سیاسی است؛ یک مسئله‌ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزایی دارد.»
گفتنی است در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع پیکر شهدای پیام آور عملیات کربلای 4، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، مسیر و محدودیت‌های ترافیکی مراسم امروز را اعلام کرد.
سرهنگ مراد مرادی گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته این مراسم از ساعت 16 امروز با حضور عموم مردم و مسئولان لشکری و کشوری آغاز خواهد شد که بر همین اساس محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در محورها و معابر منتهی به محل برگزاری همایش در میدان بهارستان پیش‌بینی شده است.
مرادی با بیان اینکه ممنوعیت‌های ترافیکی از ساعت 15 در این محدوده اعمال خواهد شد، افزود: بر این اساس از سمت شمال از سه راه مجاهدین و خیابان مصطفی خمینی به سمت میدان بهارستان، از سمت جنوب ازابتدای خیابان دیالمه، تقاطع خیابان امیرکبیر به سمت بهارستان، از سمت شرق از تقاطع خیابان مجاهدین و خیابان ایران به سمت بهارستان و از سمت غرب نیز از تقاطع خیابان جمهوری و ظهیرالاسلام به سمت بهارستان و دیگر خیابان‌های منتهی به خیابان بهارستان محدودیت تردد خودروها را خواهیم داشت واین محدودیت تا پایان مراسم که حدود ساعت 18 پیش‌بینی شده است ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه آیا ممنوعیت توقف و پارک خودرو نیز در این حوزه خواهیم داشت یا احتمال افزایش شعاع محدودیت‌ها وجود دارد یا خیر نیز گفت: در این خصوص در محل تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد اما تا الان چنین ضرورتی وجود نداشته است.
مرادی درباره مسیرهای انتخاب شده نیز گفت: شروع مراسم حرکت کاروان شهدا از ساعت 18 واز مسیرهای میدان بهارستان - خیابان جمهوری - چهارراه استانبول -  خیابان فردوسی به سمت جنوب - میدان امام خمینی - پایانه و خیابان فیاض بخش - خیابان وحدت اسلامی - خیابان بهشت  و ستاد معراج شهدا خواهد بود.
وی افزود: در این مسیرها نیز پلیس راهنمایی و رانندگی کاروان را اسکورت کرده و نسبت به روان‌سازی ترافیک و تسهیل آمد و شد شهروندان و خودروها اقدام خواهد کرد.
مرادی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که در طول برگزاری مراسم از تردد در این معابر با وسیله نقلیه شخصی خودداری کنند.