kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    جان باختن در ریزش آوار
الیگودرز- خبرنگار کیهان: بخشدار بربرود الیگودرز گفت: عصر یکشنبه راننده 35 ساله بیل مکانیکی که در حال تخریب ساختمانی در روستای ازنا مهلمک بود برای بازرسی محل وارد گودال 7 متری گردید که بر اثر ریزش آوار مدفون شد.
امیرحسین ولیان افزود: همچنین پسربچه 5 ساله‌ای که در محل مشغول بازی بود در این گودال سقوط کرد. اجساد این 2 نفر با کمک نیروی انتظامی و مردم از زیر آوار بیرون کشیده شد.
حوادث ترافیکی در ساوه
ساوه- ایرنا: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی در جاده‌های شهرستان ساوه 2 کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ مهدی حسنی افزود: این حوادث روز یکشنبه بر اثر وقوع دو سانحه رانندگی در محورهای ساوه- تهران و ساوه- همدان رخ داد.
وی ادامه داد: حادثه رانندگی جاده ساوه- تهران بر اثر برخورد یک دستگاه وانت پیکان با یک دستگاه کامیون رخ داد که در این سانحه سرنشین وانت پیکان فوت و راننده آن مجروح و به بیمارستان منتقل شد.حسنی تصریح کرد: حادثه مسیر ساوه- همدان بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان به وقوع پیوست که در اثر آن راننده این خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
استخر شنا قربانی گرفت
کرمانشاه- ایرنا: یک زن 55 ساله در حین شنا در استخر سرپوشیده سنقر و کلیایی دچار سانحه شد و در حین انتقال به بیمارستان توسط نیروهای اورژانس جان خود را از دست داد.
بر اساس همین گزارش در این حادثه که عصر یکشنبه اتفاق افتاد، شناگر مزبور احتمالا در آب دچار خفگی شده است.
پزشکی قانونی شهرستان سنقر و کلیایی علت اصلی مرگ وی را تاکنون اعلام نکرده است.
مرگ جوان 22 ساله در رودخانه
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک از غرق شدن یک جوان 22 ساله کرجی در رودخانه زیاران خبر داد.
رجبی گفت: با وجود تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر و ماموران آتش‌نشانی برای کشف جسد جوان غرق شده تلاش‌ها بی‌ثمر ماند و مقرر شد یک اکیپ غواص از جمعیت هلال احمر استان قزوین به محل حادثه اعزام شوند ولی صبح (دوشنبه) تصمیم گرفته شد که آب سد زیاران تخلیه شود تا نسبت به خارج کردن جسد جوان اقدام شود.
کشف 20 کیلو شیشه در ارومیه
ارومیه- واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت باندی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر و انتقال آن به استان‌ها و شهرستان‌های مجاور از جمله ارومیه، پس از تحقیقات، محل فعالیت اعضای این باند در ارومیه شناسایی شد.
اصلانی افزود: در بازرسی از این محل 20 کیلوگرم شیشه کشف و 2 نفر از اعضای اصلی باند دستگیر شدند و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.
سارقان روی مردم اسلحه کشیدند
بندرعباس- ایرنا: دو سارق سیم برق در بندرعباس پس از روبرو شدن با مردم دست به سلاح بردند که یک نفر از شهروندان بر اثر اصابت گلوله در این حادثه مجروح شد.
فرزند تنها مجروح این حادثه گفت: پدرش موسی برتینا در این تیراندازی از ناحیه پا مجروح شده و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های بندرعباس بستری است.
به گفته این شاهد عینی، 2 سارق پس از شلیک 5 تیر، با برداشتن سیم‌های بریده شده، توسط یک دستگاه خودرو پراید متواری شدند.
سرهنگ بسطامی فرمانده انتظامی بندرعباس با تایید خبر یاد شده اظهار داشت: این حادثه از سوی عوامل ذیربط در حال پیگیری است.
دستگیری سارقان طلا و جواهر
سمنان- واحد مرکزی خبر: سارقان حرفه‌ای با اعتراف به سرقت 18 میلیارد ریال طلا و جواهر دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به شناسایی هویت سارقان در استان گلستان گفت: با هماهنگی مرجع قضایی گروهی از ماموران پلیس برای دستگیری متهمان به گلستان اعزام شدند و در عملیاتی هر دو نفر آنها را دستگیر و به شاهرود منتقل کردند.
سرتیپ میرزایی افزود: متهمان پس از تکمیل پرونده، به دادسرا اعزام و با صدور قرار بازداشت، راهی زندان شدند.
بازداشت4 مامورنما در اراک
اراک- ایرنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از دستگیری 4 مامورنما در این استان خبر داد.
سرهنگ سیداحمد خسروی گفت: هفته گذشته پلیس امنیت عمومی از فعالیت چند جوان که از عنوان پلیس استفاده می‌کردند مطلع شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات فنی و تخصصی پلیس، در این رابطه دو جوان دستگیر و در بازرسی از آنها یک دستگاه بی‌سیم کشف شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهمان دستگیر شده به همکاری با دو فرد دیگر اعتراف  کرد که این افراد نیز دستگیر و از آنان یک دستگاه بی‌سیم دیگر کشف شد.خسروی یادآور شد: تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.
واژگونی اتوبوس در محور شیراز- یزد
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه استان یزد، از واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور شیراز- یزد با یک کشته و 15 مصدوم خبر داد.
سرهنگ احمد مظفری افزود: این حادثه بامداد یکشنبه در شهرستان تفت اتفاق افتاد و اتوبوس اسکانیا به علت خواب‌آلودگی و انحراف به چپ راننده آن دچار واژگونی شد.
وی ادامه داد: در پی این حادثه مأموران دهشیر، علی‌آباد، بخ و گاریزات به محل اعزام شدند.مظفری خاطرنشان کرد: مصدومان توسط آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی تفت منتقل شدند.
توقیف محموله میلیاردی برنج قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر حمل کالا‌های قاچاق از بنادر جنوبی به مقصد تهران مأموران کلانتری 11 بروجن حین عملیات ایست و بازرسی در محور بروجن- لردگان یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار را متوقف کردند.
سرتیپ نورعلی یاری افزود: در بازرسی از این کامیون 23 تن برنج خارجی فاقد مدارک ثبت گمرکی کشف شد.
وی با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: محموله توقیفی تحویل گمرک استان شد و 2 نفر متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
انهدام باند سرقت مسلحانه
قزوین- فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با کشف سلاح جنگی کمری غیرمجاز، زوایای چندین فقره سرقت مسلحانه روشن شد.
ابوالفضل محبی افزود: با هماهنگی قضایی به عمل آمده با چند حوزه قضایی، عملیات‌های مشترکی برای دستگیری دیگر اعضای این باند نیز با موفقیت انجام گرفت و پرونده برای تحقیقات مقدماتی در حال بررسی است.
دادستان عمومی و انقلاب بویین‌زهرا ادامه داد: اعضای این باند که متشکل از مرد و زن بودند در برخی سرقت‌ها حتی لباس پرسنل نیروی انتظامی را داشته و با سلاح جنگی مبادرت به مجروح کردن طعمه‌های خود می‌کرده‌اند.
آتش در گندم‌زار
سرویس شهرستان‌ها: آتش دیروز 300 هکتار از مزارع گندم بخش جعفرآباد راور استان اردبیل را طعمه خود ساخت.
به گزارش پایگاه خبری پلیس آتش‌سوزی با حضور 5 تیم عملیاتی از مأموران انتظامی و آتش‌نشانی شهرستان بیله‌سوار مهار شد.
خسارت وارده ناشی از این حادثه حدود 15 میلیارد ریال اعلام شده است.