kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مخالف هرگونه افزایش تعرفه تلفن همراه و اینترنت هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرحی خبر داد که در صورت اتصال شبکه‌های ارتباطی استان مرکزی به استان‌های همجوار شبکه‌های ارتباطی این استان‌ها تحت هیچ شرایطی قطع نخواهد شد.



به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان مرکزی گفت:‌ قرار است شبکه ارتباطی این استان به شبکه ارتباطی دو یا سه استان همجوار متصل شود.وی افزود: با تحقق این کار تحت هیچ شرایطی ارتباط کانال‌های بین‌المللی، بین استانی و پهنای باند و اینترنت در استان مرکزی قطع نخواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص افزایش تعرفه تلفن‌های همراه هم گفت: به هیچ عنوان قصد افزایش تعرفه تلفن همراه را نداریم بلکه هدف ایجاد رقابت بین اپراتورها برای ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر به مخاطبین‌شان است.
به گزارش ایرنا، واعظی تصریح کرد: به نظر این وزارتخانه تعرفه‌های تلفن همراه و اینترنت در کشور پایین نیست و در صورتی این تعرفه‌ها افزایش خواهند یافت که کارشناسان به این نتیجه برسند که چاره‌ای جز آن در کشور وجود ندارد.وی تاکید کرد: با توجه به افزایش گرایش مردم برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی، سال گذشته کار بزرگی توسط شرکت زیرساخت‌ها برای توسعه این بخش و افزایش پهنای باند در کشور انجام شد تا مردم به راحتی بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.
فیبر نوری ایران و پاکستان افتتاح شد
در سفر دیروز وزیر ارتباطات به سیستان و بلوچستان پروژه بین‌المللی فیبر نوری ایران و پاکستان افتتاح شد.به گزارش ایسنا محمود طاهری مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: استان ما در سال‌های اخیر به لحاظ توسعه فناوری‌های ارتباطی و اینترنتی به یکی از استان‌های شاخص کشور تبدیل شده است.
در سفر واعظی به سیستان و بلوچستان 700 کیلومتر فیبر نوری اجرا شده در استان، رینگ استانی در مسیرهای زاهدان، میرجاوه، مک سوخته، سراوان، خاش به طول 588 کیلومتر در مسیرهای زاهدان- سه‌راهی زابل، زابل، بندان و چاه مرگ به سمت بیرجند به طول 620 کیلومتر به بهره‌برداری رسیدند.