kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

پا یتخت گرجستان باغ‌وحش شد!

درپی بروز سیل کم سابقه در شهر تفلیس پایتخت گرجستان صدها حیوان وحشی و درنده از باغ وحش این شهر گریخته و به بیرون شهر آمده‌اند و مقامات به مردم تفلیس هشدار داده‌اند تا زمان جمع‌آوری کامل این حیوانات از خانه‌هایشان خارج نشوند.


به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، پس از سیل بی‌سابقه روزهای اخیر در تفلیس که دست کم منجر به مرگ 12 تن شد، بسیاری از حیوانات باغ‌وحش تفلیس شنبه شب به دلیل باز شدن درهای حفاظ باغ‌وحش گریخته و به سطح شهر آمدند.
برخی از این حیوانات از جمله خرس، ببر و شیر خطرناک هستند و مقامات دولتی به مردم هشدار داده‌اند تا زمان جمع‌آوری این حیوانات هوشیار باشند و از خانه‌هایشان خارج نشوند.
با این حال برخی حیوانات تلاش دارند برای یافتن غذا وارد خانه‌ها شوند.
یک مقام باغ‌وحش تفلیس گفته است در این حادثه 20 گرگ، هشت شیر و چند ببر سفید، کفتار، کرگدن، اسب آبی، پلنگ و هفت خرس فرار کرده بودند اما برخی از آنها از سطح شهر سالم جمع‌آوری شده و به باغ وحش برگردانده شده‌اند و برخی دیگر نیز کشته شده‌اند و از سرنوشت بسیاری از حیوانات نیز خبری نیست.
طبق اعلام مقامات باغ وحش تنها سه پنگوئن از 17 پنگوئن فراری زنده و سالم به باغ وحش بازگردانده شده‌اند.
مقامات شهری تفلیس می‌گویند ممکن است برخی حیوانات به مناطق جنگلی اطراف شهر تفلیس رفته باشند که این موضوع کار بازگرداندن مجدد آنها به باغ وحش را سخت خواهد کرد.
سیل اخیر در تفلیس خسارات عمده‌ای به شهر وارد کرده و امدادگران در سه روز گذشته تلاش کرده‌اند هزاران سیلزده را نجات داده و به مکان‌های امن انتقال دهند.
رهبر کلیسای ارتدوکس گرجستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد رهبران کمونیست حاکم بر گرجستان در دوره اتحاد جماهیر شوروی سابق عامل سیل و بدبختی کنونی گرجستان شده‌اند.
او در سخنانی گفت آنها دستور دادند همه زنگ‌ها و صلیب‌های کلیساهای سراسر گرجستان ذوب شود و با پول حاصل از این کار برای شهر تفلیس باغ وحش ساختند. این گناه آنها باعث این مجازات شد چون هیچ گناهی بی‌مجازات نخواهد ماند. من از این واقعه بسیار متأسف شدم که هزینه ساخت یک باغ وحش از محل تخریب کلیساها تأمین شده است.