kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ‌وقت پول و امکانات باعث موفقیت نبوده است

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه هیچ‌وقت پول و امکانات باعث موفقیت نشده، گفت: اگر خودمان را توانمند کنیم، قطعاً در زمینه مسائل سیاسی و بین‌المللی می‌توانیم جدی‌تر حضور یابیم.


محمود حجتی روز گذشته در نهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: باید از خودمان بپرسیم که با توجه به ظرفیت‌هایی که دراختیارمان است، چه کار می‌کنیم و چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم؟
به گزارش فارس وی افزود: همچنین باید از خودمان سؤال کنیم که آیا نارسایی‌هایی را که در حوزه مدیریت داشته‌ایم، توانسته‌ایم به موقع پیش‌بینی کنیم و اگر این سؤال را مرتب از خودمان بپرسیم، قطعاً به موارد متعددی پاسخ منفی می‌رسیم.
حجتی تصریح کرد: بنابراین اگر بخواهیم با ظرفیت‌ها و توانایی‌ها پاسخ‌های مثبت را منفی کنیم، در مسیری گام برداشته‌ایم که مدیریت جهادی تلقی می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اظهار داشت: گفته می‌شود که ظرفیت‌هایی که دراختیار ماست شامل منابع مالی و منابع انسانی است، اما من می‌گویم عناوینی را که یدک می‌کشیم، ظرفیت است و باید از خودمان بپرسیم که آیا در شأن این عنوانی که داریم، در جمهوری اسلامی پاسخگو هستیم؟
وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: در اوایل انقلاب، امکانات چندانی دراختیار نداشتیم و با برخورداری از امکانات درونی و تکیه بر امکانات داخلی، از عهده کارها برمی‌آمدیم.
حجتی با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت و امکانات کمی دراختیار نداریم، بیان داشت: وضعیت کنونی ما مایه نگرانی است. وی افزود: هیچ‌وقت پول و امکانات باعث موفقیت نشده، بلکه همت و پشتکار موفقیت‌ها را حاصل کرده است و آنچه که امروز در دنیا شاهد آن هستیم، از جمله دستاوردهای بشر با پشتکار و خون‌دل و محدودیت‌های زیاد به دست آمده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی در وزارت جهاد کشاورزی برعهده داریم، گفت: اگر خودمان را توانمند سازیم، قطعاً در زمینه مسائل سیاسی و بین‌المللی جدی‌تر می‌توانیم حضور یابیم.
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با طرح سؤال از خودمان روزبه‌روز توانمندتر شویم، گفت: در صورت وقوع این اتفاق، قطعاً بخش عمده‌ای از مشکلات حل می‌شود و مسیر پیش رویمان، مسیر صلاح و خیر است که با همت و پشتکار به دست می‌آید.