kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
یک کارشناس بازار سرمایه:

تداوم نزول بورس به دلیل رکود اقتصادی است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رکود حاکم بر اقتصاد به دلیل این که بر تولید و سودآوری بنگاه‌ها اثر گذاشته موجب تداوم روند نزولی بورس شده است.


امیررضا محمودی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ریزش بازار سرمایه از نیمه دی ماه سال 92 تاکنون به دلایل مختلفی اتفاق افتاده است که سرمنشأ همه آنها را باید در رکود حاکم بر اقتصاد کشور جست‌وجو کرد چرا که این رکود بر تولید و سودآوری بنگاه‌ها اثرگذار است.
وی افزود: وقتی صحبت از این می‌شود که بورس نبض اقتصاد کشور است بنابراین نمی‌توان انتظار این را داشت که حرکت بازار سهام مخالف وضعیت اقتصادی کشور باشد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که قیمت سهام در شرایط کنونی برای خرید جذاب است گفت: با این وجود سرمایه‌گذاران برای حضور در بورس نیاز به اعتماد دارند؛ چرا که سرمایه و نقدینگی برای کسب سود و بازدهی باید به بازار اعتماد کند.
بورس باز هم ریزش کرد
بر همین اساس در ادامه روند نزولی بورس، شاخص کل بازار سرمایه دیروز هم 211 واحد ریزش کرد و به رقم 62 هزار و 441 واحد رسید.
شاخص قیمت وزنی نیز طی امروز با کاهش 88 واحدی، عدد 26هزار و 8 واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول اما در بورس تهران با کاهش 172 واحدی به رقم 42 هزار و 935 واحد دست یافت در حالی که شاخص بازار دوم با افت 311 واحدی به رقم 129 هزار و 572 واحد ایستاد.
به گزارش فارس، معاملات دیروز بازار سهام همسو با انتشار خبرهای ضد و نقیض از مذاکرات هسته‌ای و در عین حال تداوم حاکمیت فضای انتظار بر معاملات بورس با کاهش حجم و ارزش معاملات مواجه بود. این در حالی است که بازار در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به طور سنتی هر ساله با کم‌رونقی معاملات سهام در تالار شیشه‌ای نیز روبرو شده است. آنچه در بازار سهام دیروز به چشم می‌آمد تداوم بازارگردانی برخی حقوقی‌ها و در عین حال تلاش برای بازارگردانی سهام حول قیمت پایانی سهم (صفر تابلو) بود.
این در حالی است که حرفه‌ای‌های بورس برای یافتن سود از نوسان‌های معاملاتی به نمادهای کوچک بازار و برخوردار از سهام شناوری اندک به ویژه در بازار دوم بورس روی آورده‌اند. در عین حال با توجه به لزوم تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در پایان این هفته تداوم روند راکد در بازار طی دو روز آینده انتظار می‌رود.