kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
عضو اتاق بازرگانی ایران:

ادعای کاهش واردات در دولت یازدهم را قبول ندارم

عضو اتاق بازرگانی ایران درباره سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: ادعای کاهش هشت میلیارد دلاری واردات مواد غذایی در دولت یازدهم را قبول ندارم.


اسداله عسگراولادی در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص کاهش 8 میلیارد دلاری واردات مواد غذایی نسبت به دوره قبل اظهار کرد: ادعای رئیس جمهور را به هیچ عنوان قبول ندارم و معتقدم که واردات در دولت یازدهم بیشتر از دولت قبل هم شده است.
وی افزود: ما فقط محصولات غذایی پایه یا کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، سویا و چند قلم کالای دیگر را وارد می‌کنیم و به عنوان مثال سالانه بین 15 تا 16 میلیون تن گندم مصرف می‌کنیم که 12 تا 13 میلیون تن آن را تولید می‌کنیم، ولی 3 میلیون تن آن را باید وارد کنیم.
عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نشست خبری دو روز قبل رئیس جمهور تصریح کرد: من فرمایشات آقای روحانی را کامل گوش دادم و به آن خندیدم، زیرا این فرمایشات یک گفتار درمانی بسیار زیبا و جالب توجه بود، البته ما می‌خواهیم از دولت یازدهم مانند دولت‌های دیگر حمایت کنیم و نمی‌توانیم حرفی بزنیم.
عسگر اولادی گفت: در دولت یازدهم واردات محصولات کشاورزی نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده زیرا امسال خشکسالی‌ها بیشتر شده است، به شکلی که گندم، برنج، روغن و سویا به میزان فزاینده‌ای به کشور وارد می‌شود، گوشت و شکر هم امسال به میزان بالایی وارد شد. وی با انتقاد از ادعای رئیس جمهور در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار به هیچ وجه اجرا نمی‌شود و تنها در این زمینه شعار داده می‌شود.
این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: ما در اتاق یک کمیسیون داریم به نام کمیسیون ماده 76 اتاق که فضای کسب و کار را تسهیل کنیم، ولی دولت حضور کمرنگی در آن دارد، شورای گفتگو هم تشکیل می‌شود ولی خاصیتی ندارد، زیرا تنها وزیر اقتصاد در این جلسات شرکت می‌کند و بقیه اصلاً حضور پیدا نمی‌کنند.
عسگر اولادی بیان کرد: اعضای اتاق هر چقدر هم در جلسه شورای گفتگو حرف می‌زنند، گوش شنوایی نیست و دولتی‌ها حرف ما را از یک گوش می‌گیرند و از گوش دیگر در می‌کنند، بنابراین ما از دولت یازدهم با همه ادعایی که در زمینه تدبیر و امید دارد گله داریم.