kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

اخبار کوتاه از فوتبال


جریمه 70 هزار دلاری و یک جلسه محرومیت تعلیقی پرسپولیس
سرپرست امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس گفت: کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه پرسپولیس جریمه 70 هزار دلاری و یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفت. ثمر صنیعی با بیان اینکه این احکام در تاریخ 22 خرداد به باشگاه ابلاغ شده و در دو بخش کلی تقسیم شده است، گفت: در حکم اول براساس مواد 70 و 58 از قوانین تجهیزات و البسه AFC به موضوع تخلف باشگاه پرداخته شده است و براساس مواد 6 و 62 همین قوانین به جهت عدم رعایت موازین مقرر، باشگاه مبلغ 40 هزار دلار جریمه نقدی شده است. همچنین بر اساس ماده 76 از کدهای انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به موضوع تماشاگران و اتفاقات روی داده روی سکوها در بازی با الهلال پرداخته شده و با اشاره به تخلف از ماده 67 این قوانین، باشگاه پرسپولیس به پرداخت جریمه 30 هزار دلاری محکوم شده است.در همین ارتباط براساس مواد 76 و 24 کدهای انضباطی و همچنین بر اساس ماده 33 همین قوانین، پرسپولیس به یک جلسه محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مدت دو سال محکوم شده است. به این معنی که این محرومیت در صورتی که این اتفاقات در دو سال آینده در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تکرار شود، اعمال خواهد شد. وی در پایان افزود: بر اساس نامه ارسالی از سوی AFC، جرایم نقدی باید ظرف 30 روز پس از ابلاغ رأی پرداخت شود.
قنبرزاده: منصوریان سرمربی نفت است، تمام!
مدیرعامل باشگاه نفت تهران با تاکید دوباره بر این که علیرضان منصوریان فصل آینده سرمربی این تیم خواهد بود گفت: منصوریان اگر می‌تواند، قراردادش را یکطرفه فسخ کند. منصور قنبرزاده درباره شدت گرفتن شایعات مبنی بر جدایی علیرضا منصوریان از نفت و پیوستن به استقلال اظهار کرد: نمی‌دانم دیگران چه گفته‌اند ولی استقلال از ما درخواستی داشت و ما به آن پاسخ منفی دادیم. هر چیزی باید اصولی داشته باشد و نباید وقتی پای قراردادی امضا می‌شود، پا گذاشته شود یا دور بخورد.وی ادامه داد: اکنون بازیکنان زیادی هستند که قراردادی 300 میلیونی دارند و خیلی دوست دارند به جای دیگر بروند و یک میلیارد تومان بگیرند ولی اگر این اتفاق بیفتد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر قانون به منصوریان اجازه فسخ یک‌طرفه قرارداد را می‌دهد، برود فسخ کند. بیشتر از این بحث را باز نمی‌کنم. قنبرزاده در ادامه گفت: منصوریان به ما برنامه داده و حتی چهارشنبه گذشته اسامی بازیکنان مورد نیازش را هم ارائه کرد. نمی‌شود یک مربی برنامه و اسامی بدهد ولی یک مربی دیگر با تیم کار کند. طبق برنامه منصوریان پس از جذب بازیکنان مورد نظر، تمرین تیم از چهارم یا پنجم مردادماه آغاز می‌شود.
قلعه‌نویی از دو تیم تهرانی و شهرستانی پیشنهاد دارد
مدیر اجرایی باشگاه استقلال گفت: امیر قلعه‌نویی از دو تیم پیشنهاد دارد که یکی - دو روز دیگر تکلیفش روشن می‌شود.عرب در پاسخ به این سؤال که به عنوان دوست صمیمی امیر قلعه‌نویی از وضعیت او خبر دارد یا خیر، ‌گفت: قلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران است که تا به حال 5 قهرمانی در لیگ برتر به دست آورده است. پس مطمئن باشید او بدون تیم نمی‌ماند. در حال حاضر هم قلعه‌نویی 2 پیشنهاد از تیم‌های تهرانی و شهرستانی دارد که طی 2-3 روز آینده تکلیف او مشخص خواهد شد.
ادامه بلاتکلیفی در داوری فوتبال
سه گزینه جدید برای ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال مطرح شده و بلاتکلیفی در مدیریتی داوری همچنان ادامه دارد. پس از آنکه علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون رئیس پیشنهادی کمیته داوران فدراسیون (علی میرزابیگی) را به تائید نکرد، روز گذشته شنیدیم جدا ازمسعود عنایت که مجددا گزینه اصلی برای ریاست دپارتمان داوری است خداداد افشاریان و حسن کامرانی‌فر نیز از گزینه‌های دیگر ریاست دپارتمان داوری محسوب می‌شوند. به این ترتیب دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال که کار اجرایی داوری در فوتبال کشور را برعهده دارد هنوز بلاتکلیف است آن هم در شرایطی که لیگ برتر پانزدهم از مرداد ماه آغاز خواهد شد.
بازی دوستانه ذوب‌آهن - فنرباغچه در ترکیه
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن از دیدار تدارکاتی تیم فوتبال این باشگاه با تیم فوتبال فنرباغچه در 20 تیر در ترکیه خبر داد. سعید آذری با بیان اینکه اردوی تیم فوتبال ذوب‌آهن در ترکیه برگزار می‌شود، گفت: اردوی هشت روزه تیم ذوب‌آهن از تاریخ 18 تیر در کمپ بلو کشور ترکیه برگزار می‌شود و طبق هماهنگی‌های انجام شده در تاریخ 20 تیرماه در ورزشگاه شهر بلو، با تیم اصلی فنرباغچه یک دیدار دوستانه و تدارکاتی را برگزار خواهیم کرد که این مسابقه دوستانه از شبکه‌های ورزشی ترکیه به طور زنده پخش خواهد شد.
جدایی مهاجری از تیم سیاه‌جامگان
رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال سیاه جامگان از این باشگاه جدا شد و فصل آینده سرمربی تیم فوتبال این باشگاه نخواهد بود. این در حالی است که این تیم با مهاجری در این فصل از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرده بود.
سنول گونش در تمرین تیم امید
ملی پوشان تیم فوتبال امید ایران پس از برگزاری اردوی خود در ترکیه امروز به تهران بازخواهند گشت.آخرین تمرین تیم فوتبال امید کشورمان دیروز در ترکیه برگزار شد.دراین تمرین که نزدیک به 90 دقیقه طول کشید،سنول گونش سرمربی سابق تیم ملی ترکیه در ورزشگاه محل تمرین تیم امید حاضر شد و برای دقایقی تمرین ملی‌پوشان ایران را تماشا کرد.