kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

بدهی ۴۸ میلیاردی فدراسیون‌ها به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از بدهی ۴۸ میلیارد تومانی فدراسیون‌های ورزشی به این شرکت خبر داد.


مصطفی مدبر روز گذشته در تازه‌ترین صحبت‌های خود به تشریح آخرین وضعیت اماکن ورزشی کشور پرداخت که گزیده‌ای از صحبت هایش در ادامه می‌آید:
* برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی به بودجه نیاز داریم. اگر سالیانه بودجه قابل توجهی در اختیارمان قرار گیرد، می‌توانیم طی ۴-۳ سال تمام پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. در غیر  این صورت به زمان بیشتری برای این کار نیاز داریم. بطور کلی باید بگویم در بخش نگهداری و توسعه می‌توانیم از بخش خصوصی برای تکمیل و نگهداری اماکن ورزشی کمک زیادی بگیریم؛ ضمن اینکه باید بگویم در بخش استانداردسازی اماکن هم کارهای زیادی انجام شده است.
* مجموعه ورزشی آزادی از جمله مجموعه‌هایی است که در اختیار ما قرار دارد. علاوه بر این شیرودی، کشوری، انقلاب و سوارکاری نیز از دیگر بخش‌هایی است که در اختیارمان قرار دارد. هدف ما استفاده بهینه از این بخش‌هاست که ۵۲ درصدشان در اختیار فدراسیون‌ها قرار دارد.
* اگر بخواهیم اماکنی را در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم، باید به این شرایط توجه داشته باشیم. همه اماکن ورزشی برای استفاده ورزشکاران است. هیچ سالنی نداریم که خارج از ورزش از آنها استفاده شود. نگاهمان به همه اماکن دولتی است. واگذاری اماکن ورزشی به این فدراسیون‌ها در قالب اجاره انجام می‌شود و هرگز نمی‌توانیم این اماکن را به دیگر جاها اختصاص دهیم.
* اتمام ورزشگاه نقش جهان اصفهان۳۰ میلیارد تومان هزینه لازم دارد. باید فاز دوم ورزشگاه را به اتمام برسانیم و در مورد فاز اول هم بهینه‌سازی داشته باشیم. سال گذشته رقم خوبی برای ورزشگاه نقش جهان اختصاص پیدا نکرد؛ به همین منظور فقط برای نگهداری از این مجموعه هزینه کردیم تا اینکه مقرر شد از پتانسیل بخش خصوصی برای پیشبرد کار استفاده کنیم. در همین زمینه سال گذشته تفاهمنامه‌ای میان ما با شرکت فولاد سپاهان امضا شد که جزئیات آن پیش از این هم اعلام شده است.
* ۴۸ میلیارد طلب ما از فدراسیون‌ها تقریبا شامل حال تمام فدراسیون‌ها با مبالغ مختلفی است. از این میزان ۱۲ میلیارد بابت مالیات است که پرداخت نشده ضمن اینکه شش میلیارد هم سال گذشته برای به روز کردن خیلی از اماکن هزینه کردیم. مجموعه این مبالغ هنوز پرداخت نشده است. در مورد پرسپولیس و استقلال هم باید بگویم قرارداد هر یک از این دو تیم برای بازی در ورزشگاه آزادی ۵۰ میلیون است که با در نظر گرفتن عوامل جانبی، می‌شود ۷۰ میلیون برای هر بازی. اما پرسپولیس و استقلال هم تاکنون به تعهد مالی خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.