kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

بیمارستان سلول‌درمانی در تهران راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از راه‌اندازی بیمارستان سلول‌درمانی در تهران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا طیبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان سلول‌درمانی در تهران تحول خوبی درعرصه پزشکی ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: در حوزه فناوری‌های پیشرفته و سلول‌های بنیادین فعالیت‌های خوبی در کشور در دست انجام است. رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه در زمینه پزشکی مبتنی بر فرد نیز فعالیت‌هایی در دست انجام است اظهار داشت: این طرح یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌ها در حوزه پزشکی و سلامت در جهان است و در ایران نیز اجرایی خواهد شد که نخستین مرکز در سمنان ایجاد می‌شود. وی از راه‌اندازی مرکز خدمات گردشگری کشور با اهداف دانشجویی در استان سمنان خبر داد و گفت: 20 درصد بودجه جهاد دانشگاهی دولتی و 80 درصد آن از محل درآمدهای جهاد دانشگاهی تامین می‌شود. معاون پژوهشی پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی نیز گفت: بیش از 500 زوج خارجی سالانه برای درمان ناباروری به مراکز درمان ناباروری رویان جهاد دانشگاهی مراجعه می‌کنند. عبدالحسین شاهوردی در بازدید از مرکز در حال ساخت رویان مهدیشهر گفت: تا پیش از فعالیت پژوهشکده رویان، زوج‌های نابارور بعد از بیماران قلبی، دومین گروهی بودند که برای درمان از کشور خارج می‌شدند.وی ادامه داد: اکنون با فعالیت‌های پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی، نه تنها زوج‌های نابارور در ایران درمان می‌شوند، بلکه زوج‌های نابارور سایر کشورها نیز برای درمان به ایران می‌آیند.وی تحقیق در زمینه سلول‌های بنیادی، تولید، تکثیر و تمایز سلول‌ها و بیوتکنولوژی را از جمله موفقیت‌های دیگر پژوهشکده رویان دانست و افزود: اکنون روش سلول درمانی در مدل‌های حیوانی در دست تحقیق است و در طرح‌هایی نظیر سلول‌درمانی، قلب، کبد، استخوان، غضروف، پوست و چشم، دستاوردهای خوبی کسب شده است.
مرکز رویان مهدیشهر تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. در این سفر 12 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز به این مرکز اختصاص یافت.