kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

بازپرداخت سپرده‌های مردم در موسسه میزان از هفته آینده

بازگشت سپرده‌های مردم در مؤسسه میزان از هفته آینده آغاز می‌شود.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل امور سیاسی، استانداری خراسان رضوی گفت: پرداخت سپرده‌های موسسه مالی و اعتباری میزان توسط بانک صادرات پس از تأیید هیئت تسویه اجرایی و در پرداخت سپرده سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان پس از تأیید هیئت تسویه به صورت پلکانی اجرا می‌شود.
محولاتی در توضیح پرداخت پلکانی سپرده‌های میزان اظهار کرد: در این راستا و در ابتدای امر سپرده‌های افرادی که رقم کمتری سپرده‌گذاری کرده بودند، پرداخت می‌شود و به تدریج پول سایر سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود.
وی درباره نحوه و چگونگی دریافت سپرده، سپرده‌گذاران میزان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است افراد برای دریافت وجوه سپرده خود می‌توانند به بانک صادرات مراجعه کنند. وی در پاسخ به این سؤال که در نهایت کار حسابرسی این موسسه توسط هیئت تسویه چه زمانی به پایان می‌رسد تا سپرده‌گذاران اقدام به دریافت سپرده‌های خود کنند، گفت: حسابرسی این موسسه با این حجم و وسعت زمان‌بر است اما فرآیند بازگشت پول سپرده‌گذاران میزان از هفته آینده وارد گام اجرایی می‌شود.
محولاتی در توضیح وضعیت دارایی‌های موسسه مالی و اعتباری میزان برای بازگشت پول مردم، اظهار کرد: دو روز قبل 100 میلیون تومان نقدینگی موجود موسسه مالی و اعتباری میزان به حساب مدیران تسویه واریز شد تا بعد از حسابرسی، افرادی که باید وجوه سپرده آنان پرداخت شود، مشخص شوند.
به گفته مدیرکل امور سیاسی، استانداری خراسان رضوی جدا از این رقم نقدینگی، برآوردی که از املاک و مستغلات موسسه مالی و اعتباری میزان شده است در حدود 700 میلیارد تومان است که امیدوارم در فرآیند بازگشت سپرده‌های مردم و با فروش این املاک کار تسویه حساب تمام سپرده‌گذاران این موسسه نهایی شود.
وی افزود: موسسه مالی و اعتباری میزان که بیشتر شعبه‌هایش در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه گذشته با بحران مالی مواجه شد که گفته می‌شود علت آن سرمایه‌گذاری این موسسه در شرکت بحران‌زده پدیده شاندیز بوده است.