kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
امروز انجام می‌شود

اجرای مانور مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی دریای خزر

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان از اجرای مانور مقابله با آلودگی‌های زیست‌محیطی با حضور نمایندگان کشورهای حاشیه خزر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید علی نعیمی دیروز در همایش برگزاری مانور «جستجو و نجات و جلوگیری از آلودگی‌های نفتی دریای خزر» در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اظهار کرد: مانور ملی منطقه‌ای مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر و ایمنی و نجات 26 خرداد با همکاری ارگان‌های دریایی در بندر انزلی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه هر سال مدیران 9 بندر حاشیه خزر در اجلاسی دو روزه کنوانسیون‌های دریایی و آمادگی خود برای مقابله با آلودگی‌های نفتی و ایمنی و نجات را مورد بررسی قرار می‌دهند، افزود: آلایندگی‌های سوختی را در بندرگاه پالایش می‌کنیم. مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان کاهش زمان امداد و نجات و ارتقای فرهنگ دریا و دریانوردی در کشور و تبیین اهمیت رعایت مسایل زیست‌محیطی را از اهداف اجرای این مانور اعلام کرد.
نعیمی با اشاره به اینکه در مانور مذکور از شناورها، بالگرد و... استفاده می‌شود، یادآور شد: حفاظت از محیط زیست دریایی و ارزیابی توان تجهیزات دریایی از دیگر اهداف مانور است. وی درباره حضور نمایندگان کشورهای حاشیه خزر در جریان برگزاری مانور، خاطرنشان کرد: به دنبال تبادل افکار هستیم و جمع‌آوری اطلاعات و امکانات مقابله با آلودگی دریایی کشورهای حاشیه خزر مهم است.