kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱

سفر چند ساعته ظریف به عمان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای گفت‌وگو با همتای عمانی خود به مسقط رفت و پس از چند ساعت به تهران بازگشت.


به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، ظریف در طول ساعات حضور در عمان (روز دوشنبه) با یوسف بن علوی همتای عمانی خود، دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای با او تبادل‌نظر کرد.
ظریف روز 19 فروردین و 5 خرداد هم به عمان سفر کرده و با همتای خود گفت‌و‌گو کرده بود.
در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان
وزیر خارجه ایران با اعلام حمایت از آغاز گفت‌وگوها بین گروه‌ها و احزاب مختلف لبنانی، ثبات سیاسی در این کشور را خواست جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: هرگونه تصمیم سیاسی باید توسط لبنانی‌ها، آن هم از طریق گفت‌وگو حاصل شود.
به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر دوشنبه با خانم سگرید کاگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان دیدار و در خصوص آخرین تحولات جاری سیاسی در این کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با حمایت از آغاز گفت‌وگوها بین گروه‌ها و احزاب مختلف لبنانی، ثبات سیاسی در این کشور را خواست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: هرگونه تصمیم سیاسی باید توسط لبنانی‌ها، آن هم از طریق گفت‌وگو حاصل شود.
وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری نگرانی دولت و ملت ایران از سرنوشت دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در لبنان خواستار توجه سازمان ملل به این مسئله شد.
در این دیدار، خانم کاگ هم ضمن قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و آرامش در لبنان، به انتخاب نشدن رئیس‌جمهور جدید این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خلاء قانونی و حقوقی فعلی در لبنان مناسب این کشور و منطقه نیست، ولی با این شرایط، ثبات موجود در لبنان به‌رغم همه بحران‌ها در منطقه و کشورهای همجوار، بسیار مهم است و باید حفظ شود.
نماینده دبیرکل سازمان ملل حفظ همزیستی بین طوایف مختلف لبنانی و پرهیز از فرقه‌گرایی و رسیدن به تفاهم و ثبات سیاسی در لبنان را خواسته سازمان ملل خواند و ابراز امیدواری کرد با روندی که آغاز شده است شاهد انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس جمهور جدید و تکمیل حلقه ثبات و آرامش در این کشور باشیم.