kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

کسانی که می‌گویند آب خوردن ما به دست غرب است همان دانش‌آموختگان غرب هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی از نظریه‌های آموزشی غرب گفت: خیلی عجیب است که مسئولین ما می‌گویند آب خوردن ما به دست غربی‌ها است؛ کسانی که این حرف را می‌زنند همان دانش‌آموختگان آموزش و پرورش غرب هستند.


به گزارش دانا؛ رحیم پور ازغدی در اولین نشست تخصصی کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی از نظریه‌های آموزشی غرب گفت: خیلی عجیب است که مسئولین ما می‌گویند آب خوردن ما به دست غربی‌هاست.
وی ادامه داد: غربی‌ها می‌گویند: از اوایل قرن 19 در کلاس دوم و سوم دبستان در گوش کودکان اروپا خواندیم که غربی برتر از شرقی است؛ و دقیقا از اول  تا آخر قرن 20 در مدارس جهان شرق که به دست غرب افتاده بود به کودکانشان آموختیم که شما چیزی نمی فهمید (همان شما نمی‌توانید) و غربی برتر از شرقی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به ظاهر ادبی و اتیکت اجتماعیش نگاه نکنید حتی متفکرین دانشگاه‌های غرب هم در تمام نظریه‌هایشان در زمینه‌های گوناگون آمدند برتری غربی بر شرقی را تئوریزه کردند.
رحیم پورازغدی در ادامه گفت: ما دیدیم که امام و انقلاب این تئوری غربی ها را درهم شکستند و ثابت کردند که می توانیم و این خیلی مسئله عجیبی است که یکی از مسئولین رده اول اجرایی ما به صراحت بگوید آب خوردن ما به دست غربی‌هاست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند آب خوردن ما به دست غرب است و تحت تاثیر تحریم ها، اینان تربیت شده آموزش و پرورش غربی هستند که می گوید غرب برتر از شرق است.