kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
ایده وزارت ورزش و جوانان

فروش مبلمان‌های چند ده میلیونی در نمایشگاه جهیزیه آسان!

نمایشگاه ازدواج آسمانی برگزار شد؛ نمایشگاهی که هدف از برگزاری آن خرید جهیزیه ارزان‌قیمت و کمک به زوج‌های جوان عنوان شده بود اما این نمایشگاه در حقیقت نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی بود.

مدتی پیش از آغاز هفته جوان سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان در تشریح برنامه‌های این هفته وزارت ورزش و جوانان از برگزاری نمایشگاهی برای خرید جهیزیه زوج‌های جوان با قیمت مناسب خبر داده بود.
روح الله مدبر با بیان اینکه نمایشگاه ازدواج آسمانی با هدف کمک به زوج‌های جوان برای خرید جهیزیه ارزان قیمت برگزار می‌شود، گفته بود: زوج‌های جوان می‌توانند با 10 تا 30 درصد تخفیف از محصولات موجود در این نمایشگاه خریداری کنند.نمایشگاه ازدواج آسمانی از روز 4 خرداد کار خود را در خیابان شهید بهشتی، ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) آغاز کرد. با این وجود نمایشگاه مذکور سراسر اختصاص به صنف فروشنده صنایع چوب داشته و در آن خبری از عرضه اقلام اصلی جهیزیه اعم از کالاهای آشپزخانه و لوازم خانگی ارزان قیمت به عنوان ملزومات اولیه یک زندگی حداقلی زوج جوان نیست. در میان تمام غرفه‌ها سه یا چهار غرفه لوستر فروشی و یک یا دو غرفه فروش روتختی نیز به چشم می‌خورد. به گزارش فارس میانگین قیمت‌ مبل‌های ارائه شده در این نمایشگاه طیف‌های متفاوتی دارد که از 3 میلیون تومان مبلمان راحتی تا 50 میلیون تومان مبلمان استیل به چشم می‌خورد که البته تخفیف 30 درصدی نیز در عمل اجرا نمی‌شود.
اما نکته جالب و قابل تأمل برگزاری نمایشگاهی است که با عنوان «ازدواج آسمانی» در هفته جوان برگزار می‌شود اما هیچ نشانی از ترویج ازدواج‌های آسان در آن وجود ندارد و غرفه‌های مشاوره‌ای که در فضای بیرونی نمایشگاه دایر شده حتی یک نفر مراجعه‌کننده نیز ندارد چرا که حال و هوای نمایشگاه به کل بی‌ارتباط با دغدغه‌های حقیقی جوانان طالب ازدواج است.تأکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و تشویق جوانان به ازدواج‌های آسان و تشکیل زندگی‌های به دور از تجملات اصولی است که متأسفانه در سیاست‌گذاری‌ها مورد غفلت واقع می‌شود و زمانی که آمار طلاق در کشور روند صعودی به خود می‌گیرد همه به دنبال درمانی می‌گردند! غافل از اینکه در عمل هیچ اراده‌ای برای پایین آوردن هزینه‌های ازدواج و ترویج سبک زندگی غیرتجملی در جامعه وجود ندارد و وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای مسئول به دلایلی نامعلوم از اجرای دستورالعمل‌های ازدواج آسان مرسوم در کشورهای توسعه‌یافته، برخلاف بسیاری از حوزه‌های دیگر، پرهیز می‌کنند!