kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
سید حسن نصرالله:

به آمریکا دل نبندید ایران دوست واقعی ملت‌ها است

به گزارش تسنیم، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت «عید مقاومت و آزادسازی» در شهر نبطیه در جنوب این کشور سخنرانی کرد.

 وی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۰ و فرار صهیونیست ها از جنوب لبنان گفت:  این پیروزی و این جشن را لازم می دانم به تمام مسلمانان و مسیحیان و به ملت لبنان و تمام ملت های عربی و اسلامی تبریک بگویم‎ . همچنین لازم می‌دانم در اینجا از تمام کسانی که در پیروزی مقاومت سهیم بودند از « امام موسی صدر» تا تمام رهبران و فرماندهان حزب الله تقدیر کنم‎. همچنین لازم می دانم از دوستان وفادارمان یعنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه تقدیر و تشکر کنم‎.
« سید حسن نصرالله» در مورد واکنش در برابر تکفیری ها اعلام کرد: به تمام کسانی که سکوت اختیار کردند و امید بستند که داعش به آنها کمک کند، می گویم در کار خود بازنگری کنید، چرا که شما نخستین قربانیان داعش و النصره خواهید بود‎ و اولین این قربانیان، رهبران و نمایندگان جریان المستقبل هستند و همه پس از آن، قربانیان داعش و النصره خواهند بود....داعش از شهری به شهر دیگر و از سوریه به عراق آن هم زیر چشم ناظر ایالات متحده منتقل می شود و هر کس بخواهد در هر کجا بر آمریکا تکیه کند، نه تنها موصل باز نمی گردد، بلکه الرمادی هم سقوط می‌کند.  عراقی هایی که در انتظار آمریکایی ها نبودند موفق شدند دیالی و بخش بزرگی از استان صلاح الدین را بازپس گیرند، و جلوی پیشروی داعش را بگیرند... راه حل این است که ملت های منطقه بر خود تکیه کنند و به توانایی‌های خود ایمان آورند و با یکدیگر همکاری کنند و به دنبال دوستان واقعی خود باشند تا به آنها کمک کنند که در راس این کشورها، ایران است‎ آنها نیرومندتر از اسرائیل و آمریکا نیستند و جنبش های مقاومت موفق شدند آمریکا را شکست دهند.
متن کامل سخنان دبیر کل حزب الله لبنان فردا منتشر می شود.