kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

افزایش گشت‌های ویژه شبانه پلیس

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه خودروهایی که با سرعت پایین در بزرگراه حرکت می‌کنند و همچنین قانونی نبودن فعالیت پارکبانی سنتی و ضرورت حرکت به سمت مکانیزه شدن خبر داد.

سردارسید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس گفت: اغلب تقاطع‌های شهر تهران به صورت هوشمند کنترل می‌شود و حضور پلیس در تقاطع‌ها به دلیل اجرای دقیق مقررات و مدیریت بهینه ترافیک، امری ضروری است.
سردار حسینی در مورد جریمه خودروهایی که در بزرگراه‌ها با سرعت پایین حرکت کرده و باعث کندی عبور و مرور می‌شوند اظهار داشت: مطابق ماده 128 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان حق ندارند در معابر آن قدر با سرعت کم حرکت کنند که باعث کندی عبور و مرور یا نابسامانی در ترافیک شوند، بنابراین در جدول اخذ جرایم مبلغ 30 هزار تومان جریمه با کد تخلف 2070 برای این‌گونه رانندگان پیش‌بینی شده است.
حسینی با اشاره به جریمه برخی تخلفات دیگر افزود: در حال حاضر پلس راهور مطابق جدول جرایم تخلفات مصوبه هیئت وزیران 90/8/21 با کد تخلف 2036 مبلغ 50 هزار تومان را در مورد وسیله نقلیه مجهز به چراغ با نور خیره‌کننده (زنون) اعمال می‌کند؛ همچنین رانندگان وسایل نقلیه که بدون اخذ مجوز از شیشه دودی (به نحوی که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشند) استفاده کنند با کد تخلف 2114 به مبلغ 50 هزار تومان جریمه خواهند شد. همچنین برخورد با تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار مانند بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز که باعث ایجاد آلودگی صوتی می‌شود جریمه‌ای معادل 40 هزار تومان را به دنبال خواهد داشت؛ پلیس راهور به منظور رضایتمندی هر چه بیشتر شهروندان و ایجاد آرامش و امنیت روانی در عموم جامعه به نحو جدی با این تخلفات برخورد می‌کند.
وی با تاکید بر این که دریافت هر گونه وجه‌نقد توسط عوامل پارکبان  ممنوع است گفت: شهرداری‌ها مکلفند تجهیزات لازم را برای اخذ حق توقف از قبیل دستگاه‌های خودپرداز و امثال آن فراهم کنند. با عنایت به این که استفاده از عوامل پارکبان در امر ساماندهی پارک حاشیه‌ای، مشکلات عدیده‌ای را همچون برخورد نامناسب عوامل پارکبان با شهروندان، وضعیت ظاهری نامناسب، هدایت خودروها به محل‌های پارک ممنوع و دریافت وجوه غیرمتعارف از شهروندان فراهم کرده است لذا ضروری است با عنایت به صراحت قانون، شهرداری تهران ضمن مکانیزه کردن کلیه پارک‌های حاشیه‌ای و تأمین تجهیزات هوشمند جهت اخذ حق توقف نسبت به توقف طرح پارکبان ( شیوه سنتی ) اقدام کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد تخلف موتورسواران در معابر ترافیکی تهران و همچنین ویراژهای شبانه خودروها افزود:  پلیس راهور تهران بزرگ با افزایش گشت‌های ویژه شبانه به شدت با تخلفات حادثه‌ساز مخصوصاَ حرکات مخاطره‌آمیز و نمایشی برخورد قانونی داشته و علاوه بر صدور قبض جریمه یک میلیون ریالی و لحاظ 8 نمره منفی در سوابق گواهینامه فرد متخلف، نسبت به توقیف وسیله نقلیه به مدت 72 ساعت  اقدام خواهد شد. ضمن این که تشکیل و تجهیز واحدی تخصصی در جهت ارتقای ایمنی عبور و مرور و برخورد با تخلفات بزرگراهی در دستور کار پلیس راهور فاتب قرار گرفته است.
سردار حسینی در توضیح اظهارات قبلی خود در مورد سخت کردن رانندگی در تهران گفت: منظور از سخت کردن رانندگی این بوده که پلیس راهنمایی و رانندگی سعی کرده با استفاده و بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند ثبت تخلف و حضور و به کارگیری تمام توان نیروهای زیرمجموعه در معابر شهری، حس دیده شدن در متخلفان را تحریک نموده تا عواقب ناشی از وقوع تخلفات در جامعه کمتر گریبانگیر شهروندان قانون‌مدار باشد؛ ضمن اینکه اکثریت قریب به اتفاق شهروندان ذاتاً به مقررات عبور و مرور احترام گذاشته و تمام تلاش پلیس در این راستا متمرکز شده تا با استفاده از این قبیل تجهیزات هوشمند، ایمنی عبور و مرور کاربران ترافیکی قانونمند را تأمین کنند.