kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت:

تصمیم دولت درباره بنزین ما را مجبور به دروغ‌گویی کرد

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت با انتقاد از تصمیم ناگهانی دولت در قطع سهمیه بنزین خودروهای شخصی گفت: برای پرهیز از درگیری‌های احتمالی مجبور شدیم به مردم دروغ بگوییم.

بیژن حاج محمد رضا با اشاره به خشم مردم از تصمیم خلق‌الساعه دولت حسن روحانی در قطع سهمیه بنزین خودروهای شخصی در ساعت 12 بامداد روز جمعه گذشته اظهار  داشت: چون برخوردها تند شده بود و باید کاری می‌کردیم تا ماجرا بالا نگیرد لذا این دروغ را بر سر زبان‌ها انداختیم که تا دو روز آینده سهمیه‌ها واریز می‌شود.
وی در توضیح این مطلب به «اعتماد» گفت: در جایگاه مسعودیه مردم منتظر واریز سهمیه بودند تا بنزین بزنند، ساعت از 12 گذشت و این اتفاق نیفتاد، باور می‌کنید برخی آ‌ن قدر عصبانی شدند که می‌خواستند با کارگران جایگاه‌ها درگیر شوند همکار ما گفته بود بیایید بنزین بزنید و پول بنزین سهمیه‌ای را بدهید، و بعدا مابه‌التفاوت را حساب می‌کنیم.
وی گفت: بسیاری از بلاتکلیفی عصبی‌تر بودند، ما هم به دروغ گفتیم اشکال نرم‌افزاری است و مشکل به زودی حل می‌شود.
او با اشاره به اینکه بهتر بود دولت حداقل متولیان توزیع بنزین را در جریان تصمیمات جدید خود قرار می‌داد، گفت: در نامه‌ای که به آقای زنگنه نوشتیم، اعتراض خود را به عدم واریز بنزین سهمیه‌ای بدون اطلاع دادن به جایگاه‌داران ابراز کردیم.
وی ادامه داد: ما در این نامه به وزیر نفت گلایه کردیم این کار باعث شد که در سه هزار و 400 جایگاه سوخت کشور، به مردم دروغ گفته شود. یعنی اگر در هر جایگاه 10 نفر مشغول به کار هستند، 34 هزار نفر به مردم دروغ گفتند، زیرا هیچ اطلاعی از وضعیت نداشتند. علاوه بر این نباید فراموش کرد که در بسیاری از جایگاه‌های بنزین سطح کشور، خشم مردم برانگیخته شد و احتمال درگیری به شدت بالا رفت.
زنگنه: همه گزینه‌ها
روی میز است!
اما وزیر نفت در واکنش به احتمال گران شدن قیمت بنزین سهمیه‌ای و حذف سهمیه 700 تومانی گفت: در این زمینه همه گزینه‌ها روی میز است!
به گزارش فارس بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت قیمت و سهمیه بنزین تا آخر هفته در دولت تعیین تکلیف می‌شود.
در همین حال مدیر روابط عمومی وزارت نفت گفت: در مورد سهمیه سوخت خودروهای شخصی هنوز تصمیم قطعی صورت نگرفته است اما به احتمال زیاد این سهمیه واریز نمی‌شود و خودروهای شخصی از این به بعد با نرخ آزاد سوخت‌گیری می‌کنند.
اکبر نعمت‌اللهی افزود: سهمیه سوخت خودروهای عمومی به حساب آنها واریز شده اما سهمیه سوخت خودروهای شخصی تا این لحظه اعمال نشده است.