kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
یک مسئول اعلام کرد

افزایش 100 درصدی قیمت علوفه

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت علوفه در سال جاری، از واردات بی‌رویه گوشت قرمز به کشور انتقاد کرد.

سید احمد مقدسی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه بازار نهاده‌هایی مانند جو، ذرت و سویا از ثبات خوبی برخوردار است، اظهار داشت: امسال قیمت علوفه از جمله یونجه و کلش به دلیل کم‌آبی 100 درصد افزایش پیدا کرده، ضمن اینکه 60 درصد تغذیه گاو از علوفه و 40 درصد آن از کنسانتره (جو، کلزا، ذرت و غیره) است.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید شیرخام در سال 94 برای دامداران 1470 تومان است، افزود: قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز (گوشت گوساله) برای دامدار 11 هزار و 300 تومان است و حداکثر قیمتی که این محصول از تولید کننده خریداری می‌شود، 10 هزار و 500 تومان است.
مقدسی با اشاره به اینکه نیاز کشور به واردات گوشت قرمز رقم چشمگیری نیست، اظهار داشت: ما این پتانسل را داریم که علاوه بر تأمین نیاز داخل به صادر کننده گوشت قرمز در جهان تبدیل شویم.
وی تصریح کرد: واردات بی‌رویه گوشت قرمز تولید را نابود و کشور را در زمینه گوشت قرمز نیز به بیگانگان وابسته می‌کند.
مقدسی با بیان اینکه واردات بی‌رویه عوارض جانبی به دنبال خواهد داشت، افزود: ما باید به جای اینکه دلار بدهیم، گوشت وارد کنیم با پرداخت ریال از تولیدکنندگان و تولید داخل حمایت کنیم.