kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
ساجدی‌نیا خبر داد

سایت‌های اینترنتی دانلود فیلم زیر ذره‌بین پلیس

سردار ساجدی نیا گفت: پلیس با سایت‌هایی که اقدام به بارگذاری محصولات فرهنگی و فیلم‌های غیرمجاز و قاچاق در فضای خود کرده‌اند برخورد خواهد کرد.

هفته گذشته بود که پلیس پایتخت طرح برخورد با فروشندگان فیلم‌ها و محصولات فرهنگی غیرمجاز، قاچاق و مستهجن را به مرحله اجرا درآورده و بیش از یک میلیون و 300 لوح فشرده را امحا کرد. رئیس پلیس پایتخت با اعلام ادامه طرح برخورد با عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی غیرمجاز، گفت: پلیس فتا و پلیس اطلاعات در همکاری با یکدیگر، سایت‌هایی که اقدام به فراهم کردن امکان دانلود رایگان محصولات فرهنگی داخل کشورمان و نیز فیلم‌های خارجی غیرمجاز کرده‌اند  را شناسایی کرده و با آنان برخورد میکند.
وی با بیان اینکه یکسری از افراد نیز اقدام به تبلیغ محصولات غیرمجاز خود در سایت‌ها کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پلیس فتا و پلیس اطلاعات فضای مجازی را رصد می‌کنند و اتفاقاً بخشی از دستگیری‌هایی که در عملیات هفته گذشته داشتیم، از میان همین سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی بود.
رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه ما با کسانی که به فعالیت‌های غیرقانونی در بحث تهیه، توزیع و فروش محصولات فرهنگی به شکل قاچاق و نیز توزیع فیلم‌های مستهجن مبادرت می‌کنند برخورد خواهیم کرد، افزود: همچنین آن دسته از اصنافی که اقدام به توزیع فیلم‌های غیرمجاز کنند با همکاری اصناف شناسایی شده و با آنان برخورد می‌شود.
ساجدی‌نیا ادامه داد: یک سری از گروه‌ها نیز به شکل باندی فعالیت می‌کردند که حوزه‌های آنان هم در فضای اینترنت و مجازی و هم در فضاهایی مانند کف خیابان‌ها بود که برخی از آنان نیز شناسایی شده و با آنان برخورد شده است. وی در ادامه از تداوم اجرای طرح‌های برخورد با عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی قاچاق و غیرمجاز خبر داد و گفت: این طرحها به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غرب ادامه خواهد داشت و از خانواده‌ها و شهروندان نیز درخواست می‌کنیم که هر نوع اطلاعاتی درخصوص فعالیت افراد در این زمینه را به پلیس اطلاع دهند.
صحبتهای رئیس پلیس پایتخت در حالی است که عرضه محصولات مسموم ضد فرهنگی در سطح شهر به شکل علنی مشکلی قدیمی و ریشه‌دار می‌باشد که از سالهای دورتر تاکنون به صورت‌های مختلف و متأسفانه همگام با پیشرفت امکانات و تکنولوژی روز خود نمایی می‌کند. مشاهدات روزمره شهروندان به خصوص تهرانی از تجارتی پر سود و زیرکانه در این عرصه خبر می‌دهد که با عرض تأسف در سالهای گذشته عزم جدی  و یا کافی برای مقابله با آن وجود نداشته است.
 وقتی به دلیل نزدیک بودن مسیر تردد هر روزه  با یکی از اصلی‌ترین پاتوق‌های فروش این نوع کالاهای مخرب  ضدفرهنگی افرادی را می‌بینی که نزدیک به یک دهه در این مکان و در کنار خیابان به تجارت کثیف خود بدون وقفه  یا مزاحمت ادامه می‌دهند و هر روز جوانی یا خانواده‌ای را به سمت انحراف و فساد رهنمون می‌شوند و در گزارش‌های حضوری شما به ماموران مستقر در محل متوجه می‌شوی علی‌رغم شناخت افراد مجرم به هر دلیلی برخورد جدی با آنها نمیشود، باید پرسید چرا نیروی انتظامی که در عرصه‌های به مراتب سخت‌تر  توان و جدیت خود را اثبات کرده است در این زمینه کاری مناسب و ریشه‌ای انجام نمی‌دهد؟ امید است این بار و برای همیشه این مشکل حل شود.