kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

میرکریمی به مدیر عاملی خانه سینما منصوب شد!(اخبار ادبی و هنری)

مدیریت خانه سینما پس از مدتی کش و قوس، به یکی از مدیران سابق این تشکل واگذار شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، درحالی که قرار بود حدود یک ماه قبل مدیرعامل خانه سینما تعیین شود، اما به دلایلی نامشخص که خانه سینما از اعلام آن خودداری کرد، این انتخاب تا روز گذشته به تأخیر افتاد. بر این اساس، روز چهارشنبه 23 اردیبهشت سیدرضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما منصوب شد. اما نکته قابل تأمل این است که میرکریمی در سال‌های 85 تا 87 نیز همین سمت را برعهده داشته. او در آن زمان، بعد از مدیریت «محمدمهدی عسگرپور» رئیس خانه سینما شده بود، پس از او نیز مجددا عسگرپور مدیریت این تشکل را برعهده گرفت و اکنون دوباره میرکریمی مدیرعامل خانه سینما شده است. به گونه‌ای که باید گفت، مدیریت خانه سینما طی یک دهه اخیر، بطور متناوب بین این دو نفر دست به دست شده است.
البته مدیران خانه سینما قصد داشتند این بار «عبدالحسن برزیده» را به عنوان مدیرعامل خانه سینما انتخاب کنند، اما حتی برزیده که خود از مدافعان همیشگی تشکیلات حاکم بر خانه سینما بوده نیز این سمت را نپذیرفت.
گفتنی است، عملکرد سیاست‌زده و باندگرایانه مدیران خانه سینما در سال‌های اخیر، موجب فاصله گرفتن بخش زیادی از جامعه سینمایی از این تشکیلات شده است.