kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

مداح اهل بیت، نخستین فیلم خود را ساخت(اخبار ادبی و هنری)

یک مداح اهل بیت(ع) در حال تولید نخستین فیلم خود است.


به گزارش خبرنگار کیهان، محمدجواد فارسی از مرثیه خوانان و مداحان شناخته شده، در زمینه سینما نیز فعالیت داشته و ازجمله دستیار کارگردان فیلم «قلاده‌های طلا» بوده که این روزها در حال ساخت اولین فیلم خودش با عنوان «ولگرد» است.
وی درباره ورود خود به عرصه سینما به کیهان گفت: ورود من به عرصه فیلمسازی، ادامه راه من در عرصه مرثیه خوانی است. من از ابتدا هم عرق هنری و سینمایی داشتم و معتقدم که امروز بیش از گذشته به فیلم‌های ارزشی نیازمندیم. برخلاف نظر عده‌ای، فیلم‌های ارزشی اگر با ساختار و روایت خوبی خلق شوند، با استقبال جامعه مواجه می‌شوند.
فارسی همچنین درباره فیلم نخست خود گفت: «ولگرد» دارای مجوز ویدئویی است اما با ساختار سینمایی ساخته می‌شود و تاکنون 50 درصد از کار تصویربرداری شده است.
وی درباره مضمون این فیلم هم گفت: داستان این فیلم درحاشیه دفاع مقدس شکل می‌گیرد و رویکرد فیلم هم این است که بگوید ما باید به اطراف خود بهتر نگاه کنیم و افراد به ظاهر گمنام و در مراتب پایین اجتماعی را ببینیم که در صورت کشف، انسان‌های بزرگی هستند. داستان فیلم هم به این شرح است که یکی از مفقودالاثرهای دوران دفاع مقدس، دچار فراموشی شده و در یکی از شهرهای جنوب کشور زندگی می‌کند. اما در اثر یک اتفاق، شناسایی می‌شود.
فارسی همچنین گفت که فیلم «ولگرد» با بودجه غیردولتی در حال ساخت است و در جشنواره فیلم مقاومت و جشنواره فیلم فجر حضور خواهد یافت.