kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

پروژه احیای خواننده ابن الوقت شتاب گرفت(اخبار ادبی و هنری)

هنرمند سابقی که به اعتراف خودش «از این به بعد هرچه بخوانم گزافه گویی است» این روزها سرکشی خود به مراکز و مجامع را افزایش داده است.


به گزارش خبرنگار کیهان، شجریان سال هاست که هیچ أثر هنری قابل توجهی را خلق نکرده و مدتی نیز برای مطرح کردن خود به دوره گردی در کشورهای غربی و هتاکی به دولت و ملت ایران در رسانه‌های ضدایرانی رو آورده بود، این روزها سعی دارد تا با کمک برخی از عناصر کاسب کار عرصه اقتصاد و سیاست، بار دیگر خودش را احیا کند!
این پروژه، با طرح ممنوعیت برگزاری کنسرت شجریان از سوی سخنگوی وزارت ارشاد آغاز شد. اما اتفاق قابل تأمل این بود که بلافاصله پس از اعلام این موضوع، ارکستر سمفونیک تهران از شجریان برای خوانندگی در کنسرت‌های این گروه دعوت کرد! اما حضور در یکی از محافل «دانشگاه آزاد» قدم بعدی برای احیای خواننده گذشته بود. پیوند خوردن شجریان با محفلی که همواره به دلیل پاره‌ای شائبه‌های اقتصادی، با انتقادات جدی افکار عمومی مواجه هستند هم در نوع خودش تأمل برانگیز بود. شجریان در این مراسم، سخنرانی کوتاهی انجام داد. او از یک طرف گفت که «هر آنچه را که خواسته ام، خوانده ام و از این به بعد هرچه بخوانم گزافه گویی است.» و از سوی دیگر هم بیان کرد که «متاسفم که نمی‌توانم برای مردم آواز بخوانم.» البته شجریان هیچ گاه توضیح نداده که چرا در سال 88 به کمک گروهی شتافت که سعی داشتند مردم کشور او را از حق انتخاب و رأی دادن محروم کنند. شجریان نگفت که چرا در یک مراسم تشییع جنازه از کشور خودش با عنوان سرزمینی «نفرین شده» یاد کرد. شجریان نگفت که چرا خودش را در اختیار خونین‌ترین دشمنان مردمش قرار داده و با بدنام‌ترین آنها عکس یادگاری گرفته است!
اما اتفاق شگفت آور استقبال یکی از مجری‌های صداوسیما از شجریان بود! شجریان در ادامه تحرکات اخیر خود، سری هم به نمایشگاهی در بنیاد نیاوران زد. در این برنامه، سید عباس سجادی، رئیس این بنیاد که اجرای برخی از برنامه‌های موسیقایی صداوسیما و مراسم ترحیم و تشییع جنازه‌ برخی از افراد را برعهده دارد به استقبال این عنصر حامی بهاییان رفت! همچنین شجریان در ادامه پروژه خود، در مراسم بزرگداشت یک خواننده پیشکسوت حضور یافت تا بار دیگر خودش را نشان دهد.