kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰

مفت‌خوری در انتخابات و لغزخوانی بعدی برای روحانی (خبر ویژه)

عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم ادعا کرد رئیس‌جمهور هیچ پایگاه اجتماعی ندارد و آرای او متعلق به هاشمی و خاتمی است.
احمد پورنجاتی با بیان اینکه در انتخابات اخیر «نوعی سازمان سیاسی موسمی محاسبه‌گرانه برای حمایت از روحانی شکل گرفت»، در فیس‌بوک ادعا کرد: درست است که روحانی با تابلوی اعتدال و نوعی دولت فراجناحی به میدان رقابت‌ها آمد اما بی‌هیچ تردیدی او به عنوان شخص خودش از هیچ پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی اختصاصی برخوردار نبود.
وی همچنین افزوده است: گرانیگاه اصلی پایگاه اجتماعی حسن روحانی را دو جریان اصلاح‌طلبان وفادار به خاتمی و عمل‌گرایان وفادار به هاشمی فراهم کردند.
پورنجاتی همچنین با سرزنش روحانی به خاطر عدم تمکین کامل به مطالبات افراطیون به طعنه و تحقیر می‌نویسد: آیا نوزاد دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، صرفا در حد یک زهدان اجاره‌ای، خود را وام‌دار آن گرانیگاه و پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی پیش گفته می‌داند و بس؟!
لاف‌گزاف پورنجاتی و طیفی از افراطیون مشابه در حالی است که طبق نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبان در آخرین روزها، حداکثر 7 درصدآرا عمومی متعلق به این جریان و به همین دلیل هم، مشارکتی‌ها و اصلاح‌طلبان، محمدرضا عارف را  وادار به کناره‌گیری توأم با دلخوری از انتخابات کردند.
اظهارات رندانه و از موضع بالای پورنجاتی در حالی است که وی 19 اسفند سال گذشته و در حالی که 4 ماه تا انتخابات باقی مانده بود، اعترافات جالبی را مطرح کرد. او در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار و به عنوان مشاور خاتمی گفته بود: اصلاح‌طلبان باید با انتخابات سال 92 مانند بچه‌ای که از سر سفره قهر کرده برخورد کنند؛ یعنی بگویند ما که غذا نمی‌خوریم اما این سهمی که برای ما نگه داشته‌اید هم کم است»!
پورنجاتی با بیان اینکه ما باید اولین کاری که بکنیم وزن و واقعیت خودمان را درست تشخیص دهیم، تاکید می‌کند: افرادی در جبهه اصلاحات هستند که احساس می‌کنند اگر الان یک سوت بزنند تمام جامعه ایران از سروکول اصلاح‌طلبان بالا می‌رود و توهم خود بزرگ‌بینی دارند. به همین دلیل به آقای خاتمی می‌گویند دیگر اتفاق سال 88 تکرار نمی‌شود. یک عده هم از آن طرف افتاده‌اند و به طور کلی معتقدند هیچ‌ کنشی امکان‌پذیر نیست... جامعه الان با اصلاح‌طلبی هم‌آغوش نیست.
مشاور کم‌حافظه در آن مصاحبه همچنین تصریح کرده بود: «خاتمی نامزد نمی‌شود و نمی‌خواهد مُهر عدم صلاحیت بگیرد. حالا فرض کنید آقای خاتمی تأیید شد و 10-12 میلیون رأی برای آقای خاتمی اعلام و در نهایت یک نفر دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری معرفی شد آن وقت لابد ما اصلاح‌طلبان باید کماکان بزنیم بر سر خودمان و بگوییم آرای ما را دزدیدند و جا به جا کردند و شعار بدهیم رأی ما را پس بده. اصلاح‌طلبان از اول انقلاب آماده‌ خوری و دوپینگ کرده‌اند و باید برای یک بار هم که شده دستگاه گوارش را شست‌وشوی کامل بدهند و آماده‌خوری سیاسی از سرشان بیفتد».
اما برخلاف فراز اخیر اظهارات پورنجاتی، اصلاح‌طلبان با مجبور کردن عارف به انصراف و ادعای حمایت از روحانی نشان دادند همچنان دستگاه گوارششان میل به آماده‌خوری - مفت‌خوری - دارد و بدتر اینکه هم‌اکنون به جای بدهکاری، طلبکار آقای روحانی هم شده‌اند.