kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵

حوادث کوتاه از کشور

زلزله در کاشمر
تهران - ایرنا: زمین لرزه‌ای به بزرگی 4 ریشتر صبح روز یکشنبه کاشمر را لرزاند.به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 6 و 32 دقیقه و 55 ثانیه و در عمق 10 کیلومتری زمین در کاشمر از توابع خراسان رضوی رخ داد.از تلفات و خسارات احتمالی این حادثه گزارشی دریافت نشده است.
مرگ پیرمرد دوچرخه سوار
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد از مرگ راکب 73 ساله دوچرخه در محور میبد - یزد خبر داد.
احمد مظفری گفت: در بررسی مأموران پلیس راه مشخص شد راکب دوچرخه اقدام به تغییر مسیر ناگهانی کرده و یک دستگاه خودرو پراید با وی برخوردکرده است و در همان لحظه خودروی دیگر که در همان لاین در حرکت بوده با این پیرمرد برخورد کرده و موجب مرگش شده است.
مرگ اندوهناک کودک
سمنان- خبرنگار کیهان: عصر روز شنبه برخورد یک دستگاه تراکتور با کودک 5 ساله‌ای در دامغان مرگ وی را رقم زد.
پس از حادثه بلافاصله کودک به مرکز درمانی منتقل شد اما در اثر شدت آسیب دیدگی جان باخت.علت این حادثه بی احتیاطی راننده تراکتور و بی‌توجهی وی به جلو اعلام شد.
انفجار زودپز قربانی گرفت
قزوین- فارس: فرمانده انتظامی البرز گفت: مأموران انتظامی این شهرستان ساعت 10 صبح روز شنبه از وقوع یک حادثه انفجار در یک منزل مسکونی مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادی در محل حاضر شدند.
رسولی راد افزود: مأموران پس از حضور در محل با پیکر بی‌جان زن 33 ساله‌ای که بر اثر شدت جراحات فوت کرده بود مواجه شدند.
وی ادامه داد: با بررسی ابعاد حادثه، مشخص شد که این زن جوان بر اثر انفجار زودپز از ناحیه صورت دچار مصدومیت شدید شده و بر اثر شدت ضربه فوت کرده است.
سقوط به استخر
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان تفت از غرق شدن یک کارگر 25 ساله در استخر آب یک گلخانه در شهر تفت خبر داد.
سرهنگ عبدالحسین پور رفیعی گفت: این فرد به هویت «ج.ت» برای شستن دست و پای خود به لب استخر آب آمده بود که بر اثر لیز خوردن به داخل آب سقوط کرده و جان خود را از دست داد.
توقیف 300 کیلو ماده افیونی در مشهد
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر در مشهد تحقیقات گسترده پلیسی آغاز شد.سرهنگ مولوی نسب افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چندین شبانه روز تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس دو عامل این اقدام مجرمانه را شناسایی و مخفیگاه‌های آنان را به طور ضربتی پاکسازی کردند.وی خاطرنشان ساخت: در این عملیات با بازرسی 2 باب منزل مسکونی قریب به 300 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و مقداری شیشه کشف شد.مولوی نسب با اشاره به دستگیری 2 متهم پرونده گفت: در این ارتباط یک دستگاه خودرو و 6 دستگاه تلفن همراه توقیف شد.
جراحت 2 دانش‌آموز سراوانی
سراوان- ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: در اثر تیراندازی در سراوان 2 دانش‌آموز دبیرستانی در مقابل مدرسه محل تحصیل خود در سراوان مورد هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفتند و مجروح شدند.
داوودی افزود: متهمان این شرارت شناسایی و عملیات دستگیری آنان آغاز شده است.براساس این گزارش حال یکی از مجروحان که در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) زاهدان بستری است وخیم اعلام شده است.
توقیف 203 کیلو ماده پیش ساز شیشه
سنندج- باشگاه خبرنگاران: جانشین انتظامی استان کردستان از کشف مقدار 203 کیلوگرم ماده پیش‌ساز شیشه از خودرویی که در محور سقز- بانه در تردد بود، خبر داد.سرهنگ پاسدار جعفر آژنگ گفت: این محموله در بازرسی از یک دستگاه سواری پژو پارس کشف و ضبط شد.
حمله خرس به چوپان
شهرکرد- خبرنگار کیهان:‌ مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری، از حمله یک قلاده خرس به چوپانی 31 ساله در منطقه چمن‌گلی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ خبر داد.
محسن ابراهیمی گفت: آمبولانس اورژانس 115 چمن‌گلی به محل حادثه اعزام اما به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه و نبودن راه ماشین‌رو، مصدوم با کمک اهالی به پایین کوه منتقل و عملیات درمان توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شد.وی افزود: تکنسین‌های اورژانس پس از اقدامات درمانی اولیه، مصدوم را به مرکز درمانی چمن‌گلی منتقل کردند، و این چوپان از مرگ حتمی نجات یافت.
کشف 100 هزار عدد قرص و آمپول تقلبی
اهواز- واحد مرکزی خبر: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: 80 هزار عدد انواع قرص و کپسول، 20 هزار عدد انواع آمپول بدنسازی، 40 هزار عدد ظروف مخصوص بسته‌بندی در قالب مارکهای معروف و 500 کیلوگرم پودر بدنسازی، با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در یکی از مناطق حاشیه اهواز کشف و ضبط شد. سیدمحمد صالحی افزود: 3نفر از اعضای این باند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند. وی این میزان کشفیات داروی تقلبی را در خوزستان بی‌سابقه دانست و افزود: این افراد یک منزل مسکونی را به کارگاه تبدیل کرده بودند و با استفاده از یکسری دستگاه‌ها و مواد غیرمجاز، قرص، آمپول و پودر تولید کرده و با الصاق برچسب از مارکهای مشهور این مواد را به نام مواد نیروزا به فروش می‌رساندند.
توقیف محموله قاچاق 7 میلیاردی
سمنان- خبرنگار کیهان: مأموران  ایستگاه بازرسی شهید نوری هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک شده، و آن را متوقف کردند. فرمانده انتظامی شاهرود گفت: از این کامیونت مقدار 2 تن و 700 کیلوگرم کابل برق شبکه قاچاق کشف شد.سرهنگ غلامرضا کاظم‌زاده با اشاره به بازداشت راننده 34 ساله خودرو ارزش کالای توقیف شده را 7 میلیارد ریال برآورد کرد.
80 هزار لیتر سوخت قاچاق ضبط شد
اهواز- واحد مرکزی خبر: بیش از 80 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آبهای مناطق ساحلی خوزستان کشف و ضبط شد. فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: این مقدار سوخت قاچاق در جریان عملیات بازرسی از 6 فروند شناور صیادی و تجاری در 24 ساعت گذشته از سوی مرزبانان دریایی استان کشف و ضبط شد. سرتیپ عبدالله نظرپور افزود: در این ارتباط 10 متهم به قاچاق سوخت بازداشت شده و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی منطقه شدند.
اتوبوس 150 رأس گوسفند را تلف کرد
اصفهان- واحد مرکزی خبر: برخورد اتوبوس مسافربری با گله گوسفندان عشایری 150 گوسفند را در محور اصفهان- سمیرم تلف کرد. فخری‌زاده بخشدار مرکزی سمیرم با اشاره به اینکه بیش از 340 راس گوسفند در این گله بوده است گفت:خسارت وارده به گله بیش از یک میلیارد ریال بوده است.
اشیای عتیقه در منزل قاچاقچی
زنجان- واحد مرکزی خبر: 30 قطعه اشیای عتیقه از منزل یک قاچاقچی در ابهر کشف شد. فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: اشیای کشف شده شامل قوری، سماور، دوربین‌های شکاری و ظروف مربوط به دوره معاصر است. سرهنگ کردلو افزود: اشیاء از منزل شخصی که خود شاکی بود کشف شده است. وی ادامه داد: پلیس با بررسی شکایت فردی که از 3 سارق شکایت کرده بود پی برد که این فرد خود قاچاقچی اشیای تاریخی است و 3 فرد سارق هم  با آگاهی از این موضوع از منزل این شخص سرقت کرده‌اند. کردلو تصریح کرد: 4 نفر در این ارتباط دستگیر و روانه زندان شدند.
کشف 300 قطعه پرنده قاچاق
اهواز- واحد مرکزی خبر: فرمانده مرزبانی خوزستان از کشف 300 قطعه پرنده تزئینی در آبهای ساحلی استان خبر داد. سرتیپ نظرپور گفت: 200قطعه قناری و 100 قطعه بلبل خرما در آب‌های ساحلی خوزستان از یک فروند قایق موتوری که به سمت کویت در حرکت بود، کشف و ضبط شد. وی افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر و به همراه پرندگان تحویل مراجع قضایی شد.