kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
جدیدترین اثر دفتر پژوهش‌های کیهان منتشر شد:

«مأمور خدا» در نمایشگاه کتاب تهران

پنجاه و هشتمین جلد از مجموعه کتاب‌های «نیمه پنهان» با عنوان «مأمور خدا» به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به کوشش دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان توسط انتشارات کیهان منتشر شد.



«مأمور خدا» در نمایشگاه کتاب تهران





کتاب «مأمور خدا» روایتی داستانی و مستند از شکست عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس است که طی آن نیروهای ویژه آمریکایی قصد داشتند با حمله به سفارت آمریکا در تهران جاسوسان آمریکایی را از ایران فراری دهند.

خانم «پروین نخعی مقدم»که پیشتر کتاب «رد پای روباه» زندگی آنه ماری لمبتون، جاسوس کهنه‌کار انگلیسی را در همین مجموعه به چاپ رسانده بود؛ در این کتاب از رهگذر داستانی گیرا، خواننده را با خود به درون نیروهای عملیات ویژه آمریکا (موسوم به دلتا) می‌برد و ترس و وحشت درونی آن‌ها را از رویارویی با نیروهای ایرانی، بی‌نقاب دربرابر مخاطب قرار می‌دهد.

در مقدمه این کتاب که از طرف دفتر پژوهش‌های کیهان به شهدای تیپ فاطمیون به ویژه فرماندهان شهید «علیرضا توسلی» و «رضا بخشی» تقدیم شده است، می‌خوانیم:

«مأمور خدا» نوشته‌ای است بر پایه یک واقعیت تاریخی با الهام از کتاب‌های خاطرات «همیلتون جردن» رئیس ستاد کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری «جیمی کارتر»، کتاب مشهور «هدف تهران» نوشته «جولیتو کیه‌زا» روزنامه‌نگار ایتالیایی که با استناد روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی مخصوصاً آمریکا، «نیروی دلتا» خاطرات چارلی بکویث فرمانده عملیات طبس و نیروهای رسمی ایران در گرماگرم حوادث طبس نوشته شده است.

کتاب «مأمور خدا» به انضمام بخش اسناد و تصاویر در شمارگان ۳۳۰۰ نسخه در ۲۵۰ صفحه در اختیار دوستداران کتاب و تاریخ‌پژوهان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند در ایام نمایشگاه کتاب تهران برای تهیه کتاب به غرفه انتشارات کیهان در مصلای تهران، راهروی ۱۹، غرفه ۳ مراجعه کنند.

همچنین تلفن ۳۳۱۱۰۲۰۱ و نمابر ۳۳۹۱۷۰۷۵ و کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، مقابل در اصلی دانشگاه تهران، در تمامی ایام سال پاسخگوی خریداران کتاب خواهند بود.