kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان تقدیم می‌کند:

ققنوس در قفس منتشر شد

ققنوس در قفس منتشر شد




آن شب عقربه‌های ساعت چقدر کُند حرکت می‌کردند. بالاخره زمان وداع فرا رسید، سید به سوی آقا رفت، ابتدا خواست دست مولایش را ببوسد که آقا مانع شدند، در این فرصت سید محمدرضا سر بر شانه‌های امام نهاد و مثل زمانی که خواهرش همسفر فرشته‌ها شد و مثل زمانی که روح مادرش به آسمان پرواز کرد، گریست. در این حال آقا به او دلداری دادند تا کمی آرام شود. وقت بدرود، سید به آقا گفت: «آقا اگر از ما کوتاهی دیدید ما را حلال کنید، اگر شاگرد بدی بودم و لایق استادی چون شما نبودم ما را حلال کنید.» ...

این عبارات بریده‌ای از جدیدترین اثر دفتر پژوهش‌های کیهان با نام «ققنوس در قفس» بود. کتاب «ققنوس در قفس» نوشته «سعید سجادی» با موضوع زندگی شهید «آیت‌ا... سعیدی»، در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب در قالب جلد دوم از مجموعه «شب‌شکنان» با استفاده از اسناد ساواک، خاطرات و نوشته‌های موجود پیرامون شهید آیت‌ ا... سعیدی به صورتی داستانی به رشته تحریر درآمده تا مخاطبان به ویژه نسل‌های جدید انقلاب از رهگذر داستان با زندگی این شهید بزرگوار آشنا شوند.

حضرت آیت‌ا... محمدرضا سعیدی در دوم اردیبهشت ماه سال 1308هـ ش در چناران از توابع مشهد مقدس دیده به جهان گشود و پس از آموختن دروس ابتدایی اهل علم نزد پدرش به قم رفت و پس از مدتی در شمار شاگردان و مریدان باوفای حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت.

وی پس از قیام خرداد ماه 1342 که به تبعید حضرت امام انجامید به افشای چهره پلید رژیم سفاک پهلوی و خاندان شاه پرداخت و در عموم سخنرانی‌هایش با ذکر نام حضرت امام(ره) مردم را روز به روز بیدارتر نمود. سرانجام ساواک از وحشت افشاگری‌ها و مبارزات ایشان که تا عراق و کویت گسترش یافته بود؛ وی را دستگیر و در زیر وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها به شهادت رساند.

در آغاز این کتاب که به پدر و مادر شهید سعیدی تقدیم شده، آمده است:

چه بسیار پدران و مادرانی که در داغ فرزندانشان سوختند تا نهال نوپای انقلاب اسلامی مردم ایران را آبیاری کنند و چه بسیار جوانانی که با نثار خون خود و استقامت در راه انقلاب از یاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی دست نکشیدند. «آیت‌ا... محمدرضا سعیدی» یکی از همان عالمان مبارزه جوی و انقلابی بود؛ شخصیتی که امام(ره) درباره‌اش فرمود: «من از افرادی مثل شما آنقدر خوشم می‌آید که شاید نتوانم عواطف درونی را آنطور که هست ابراز کنم. من قادر نیستم عواطف امثال شما جواب بدهم لکن خداوند تعالی قادر است که شماها خدمتگزاران به دیانت را مشمول عنایات خود فرموده و از رحمت خود همه را بهره‌مند فرماید.

شایان ذکر است پیشتر جلدهای 1 و 3 مجموعه «شب‌شکنان» که به زندگی «شهید رجایی» و «شهید آیت‌ا... حسین غفاری» اختصاص دارد در نیمه دوم سال 93 انتشار یافته بود.

علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند برای تهیه این آثار با شماره تلفن 33110201 و یا نمابر 33917075 تماس بگیرند و یا به کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، مقابل در اصلی دانشگاه تهران مراجعه نمایند.هموطنان شهرستانی نیز می‌توانند برای تهیه کتاب به نمایندگی‌های کیهان در شهرستان‌ها مراجعه کنند.