kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
در ادلب رخ داد

هلاکت افسران اطلاعاتی ترکیه و اسرائیل در کمین ارتش سوریه

در جریان عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در حومه ادلب ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند که در میان کشته‌شدگان چند افسر سازمان اطلاعات ترکیه و رژیم اسرائیل به چشم می‌خورد.


به گزارش تسنیم، منابع نظامی سوری اعلام کردند، ارتش سوریه با اجرای عملیات کمین در حومه ادلب موفق شد تحرکات تروریست‌ها را زیر نظر بگیرد و در زمان مناسب ضربات سنگین به آنها وارد کند که در  جریان این عملیات بیش از 200 تروریست کشته شدند. ارتش سوریه موفق شد 35 دستگاه خودرو از نوع مجهز به تیربار دوشکا به همراه پنج خودرو مجهز به تیربار و سه تانک همراه با سرنشینان آن را منهدم کند. همزمان با عملیات زمینی ارتش، جنگنده‌های سوری نیز اقدام به بمباران مواضع تروریست‌ها در حومه ادلب کردند که همین مسئله موجب غافلگیری آنان شد و شمار کشته شدگان تروریست‌های تکفیری افزایش یافت.
به گفته این منابع، فروپاشی استحکامات دشمن در اطراف ادلب موجب شده که مواضع گروه‌های تروریستی از هم پاشیده شود و شرایط برای تسلط بر ادلب فراهم شود.
شهر ادلب هم اکنون در تصرف گروه‌های تکفیری قرار دارد و درگیری شدیدی میان ارتش و تروریست‌ها در حومه آن در جریان است.
از سوی دیگر آمریکا و ترکیه اقدام به آموزش تروریست‌ها در خاک ترکیه برای اعزام به سوریه و جنگ بانظام این کشور کرده‌اند. در همین رابطه ده‌ها افسر آمریکایی به ترکیه عزیمت کردند. چند روز اخیر نیز باهمکاری رزمندگان حزب‌الله و نیروهای ارتش عملیات ویژه‌ای در حومه ادلب صورت گرفت که منجر به کشته شدن ده‌ها تروریست شد.
گفته می‌شود که ریاض الاسعد از فرماندهان ارشد ارتش آزاد سوریه در میان کشته شدگان است.
نیروهای ارتش سوریه همچنین با در هم کوبیدن آخرین مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه استراتژیک میدعا در غوطه شرقی در حومه دمشق امنیت را به این منطقه باز گردانند.
سایر رویدادها
* روز یکشنبه میان تروریست‌های جبهه النصره و داعش در مرزهای لبنان و سوریه درگیری‌های شدیدی به وقوع پیوست.
* منابع آگاه سوری اعلام کردند که دمشق به طرح «دی میستورا» فرستاده سازمان ملل به سوریه برای برگزاری مذاکرات ژنو 3 با تردید می‌نگرد.
* صدها شهروند ترکیه‌ای با برگزاری تظاهرات گسترده در اسلامبول همبستگی خود را با مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها اعلام کردند.
* رسانه‌های عربی از حملات موشکی مجدد تروریست‌های تکفیری به مناطق مسکونی حلب و کشته شدن دست کم چهار غیر نظامی در این حملات خبر دادند.