kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
قیام برده‌ها در سرزمین های اشغالی

کابینه اسرائیل جلسه اضطراری تشکیل داد

هزاران تن از اقلیت اتیوپیایی تبار یهودی ساکن سرزمین اشغالی که در تل‌آویو علیه نژادپرستی و وحشی‌گری پلیس رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات اعتراضی زده و بزرگراه اصلی تل‌آویو را بسته بودند با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی درگیر شدند.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراض‌ها که روز یکشنبه آغاز شد، ابتدا به آرامی برگزار گردید اما با رسیدن شب، این تظاهرات به خشونت کشیده شد و ده‌ها تن از جمله چندین افسر پلیس زخمی شدند. طبق آخرین گزارش‌ها دستکم 50 نفر در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند.
معترضان به سوی افسران پلیس که با سپرهای ضد شورش در مقابلشان ایستاده بودند سنگ و شیشه پرتاب کردند. پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های صوتی استفاده کرد.
تنش و درگیری زمانی شدت گرفت که یک اتیوپیایی توسط پلیس رژیم صهیونیستی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
هزاران یهودی اتیوپیایی تبار در اسرائیل زندگی می‌کنند که شماری از آنها بین سال‌های 1984 تا 1990 به صورت مخفیانه به اسرائیل آورده شدند تا به صورت برده از آنها بهره‌کشی شود.
این عده از کمترین امکانات زندگی برخوردارند و با فقر «گسترده‌»‌ و «خشونت» و «سوءاستفاده» روبه‌رو هستند.
این دومین راهپیمایی اعتراضی در چند روز گذشته محسوب می‌شود و چند روز قبل نیز تظاهراتی مشابه در بیت‌المقدس به خشونت کشیده شد.
معترضان اعلام کردند در صورت رسیدگی نکردن به خواسته‌هایشان این اعتراضات ادامه خواهد داشت.
آنچه به عنوان «جامعه اسرائیل» شناخته می‌شود کلکسیونی از تناقضات است، چرا که
رژیم صهیونیستی نمی‌تواند زمینه را برای ایجاد یک جامعه یکپارچه فراهم کند، بسیاری از یهودیانی که در کشورهای دیگر زندگی می‌کردند به زور یا فریب به سرزمین فلسطین آورده شده‌اند و به همین دلیل احساس «هویت» ندارند.
رژیم اسرائيل تا به امروز نتوانسته ملتی واحد با هویت مشخص که ریشه تاریخی داشته باشد ایجاد کند و به ویژه آنکه با اقلیت‌های یهودی از سرزمین‌های دیگر همانند بیگانه و برده رفتار می‌کند.
در همین رابطه رئيس پلیس اسرائيل در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی تهدید کرد که استفاده از خشونت توسط گروه کوچکی از معترضان و اقلیت‌های اسرائيل باعث نمی‌شود که آنها به خواسته‌هایشان برسند و تمام متخلفان از غیرنظامیان گرفته تا افراد دیگر برای این خشونت‌ها محاکمه خواهند شد.
یکی از معترضان پلاکاردی در دست داشت که رویش نوشته شده بود «نتانیاهو اجازه نده که بالتیمور در اسرائیل تکرار شود.»
دیگر معترضان نیز پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود، «پلیس خشن باید زندانی شود.» «ما حقوق کامل و مساوی می‌خواهیم.»
در پی بالا گرفتن بحران بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی این تحولات را صادر کرد.
تحلیلگران صهیونیستی معتقدند در صورت عدم کنترل بحران اتیوپیایی‌های یهودی، خطرات زیادی کابینه نوپای نتانیاهو را تهدید می‌کند و حتی امکان فروپاشی دولت جدید نتانیاهو نیز وجود دارد.